GEOMETRY FUNCTIONS FOR EDGE CRACKS IN STEEL BRIDGE UNDER THREE- AND FOUR- POINT BENDING WITH VARIOUS SPAN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU130456" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU130456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.31490/tces-2018-0015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.31490/tces-2018-0015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31490/tces-2018-0015" target="_blank" >10.31490/tces-2018-0015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GEOMETRY FUNCTIONS FOR EDGE CRACKS IN STEEL BRIDGE UNDER THREE- AND FOUR- POINT BENDING WITH VARIOUS SPAN
Popis výsledku v původním jazyce
Fatigue cracks are found during the regular structural inspections. To precisely describe/suggest propagation of fatigue cracks throughout structure and it’s designed service life, the knowledge of geometry functions describing the stress situation in front of the crack tip for relative crack lengths are important. The cracks usually propagate/initiated from the edge or the surface of the structural element, where the maximum value of applied load is achieved. The theoretical model of fatigue crack propagation is based on linear fracture mechanics (Paris law). Steel structural elements are subjected to various bending load (three-, four- point bending and pure bending etc.). The geometry functions for the edge cracks are calculated for various span according to real steel bridge elements and appropriate polynomial functions independent on the distance are proposed for three- and four- point bending load.
Název v anglickém jazyce
GEOMETRY FUNCTIONS FOR EDGE CRACKS IN STEEL BRIDGE UNDER THREE- AND FOUR- POINT BENDING WITH VARIOUS SPAN
Popis výsledku anglicky
Fatigue cracks are found during the regular structural inspections. To precisely describe/suggest propagation of fatigue cracks throughout structure and it’s designed service life, the knowledge of geometry functions describing the stress situation in front of the crack tip for relative crack lengths are important. The cracks usually propagate/initiated from the edge or the surface of the structural element, where the maximum value of applied load is achieved. The theoretical model of fatigue crack propagation is based on linear fracture mechanics (Paris law). Steel structural elements are subjected to various bending load (three-, four- point bending and pure bending etc.). The geometry functions for the edge cracks are calculated for various span according to real steel bridge elements and appropriate polynomial functions independent on the distance are proposed for three- and four- point bending load.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the VŠB – Technical University of Ostrava, Civil Engineering Series
ISSN
1804-4824
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
44-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—