Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of rivet holes on calibration curves for edge cracks under various loading types in steel bridge structure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F17%3A00479755" target="_blank" >RIV/68081723:_____/17:00479755 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/17:PU124631

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2017.07.046" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2017.07.046</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2017.07.046" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2017.07.046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of rivet holes on calibration curves for edge cracks under various loading types in steel bridge structure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Attention has been paid to fatigue cracks in steel structures and bridges for a long time. In spite of efforts to eliminate the creation and propagation of fatigue cracks throughout the designed service life, cracks are still revealed during inspections. There is some limitation of crack sizes which are detectable on structure (from 2 up to 10 mm). Note that depending on the location of the initial crack, the crack may dominantly propagate from the edge or from the surface. The theoretical model of fatigue crack progress is based on linear elastic fracture mechanics. Steel specimens are subjected to various load types (tension, three- and four-point bending, pure bending etc.). The calibration functions for short edge cracks that are near the hole for a rivet or bolt are compared for various loads and the discrepancies are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of rivet holes on calibration curves for edge cracks under various loading types in steel bridge structure

  • Popis výsledku anglicky

    Attention has been paid to fatigue cracks in steel structures and bridges for a long time. In spite of efforts to eliminate the creation and propagation of fatigue cracks throughout the designed service life, cracks are still revealed during inspections. There is some limitation of crack sizes which are detectable on structure (from 2 up to 10 mm). Note that depending on the location of the initial crack, the crack may dominantly propagate from the edge or from the surface. The theoretical model of fatigue crack progress is based on linear elastic fracture mechanics. Steel specimens are subjected to various load types (tension, three- and four-point bending, pure bending etc.). The calibration functions for short edge cracks that are near the hole for a rivet or bolt are compared for various loads and the discrepancies are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-01589S" target="_blank" >GA17-01589S: Pokročilé výpočetní a pravděpodobnostní modelování ocelových konstrukcí s ohledem na únavové poškození</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International Conference on Structural Integrity, ICSI 2017, 4-7 September 2017, Funchal, Madeira, Portugal

  • ISBN

  • ISSN

    2452-3216

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    697-704

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Funchal, Madeira

  • Datum konání akce

    4. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000419177800093