Effect of rivet holes on calibration curves for edge cracks under various loading types in steel bridge structure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F17%3A00479755" target="_blank" >RIV/68081723:_____/17:00479755 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/17:PU124631
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2017.07.046" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2017.07.046</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2017.07.046" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2017.07.046</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of rivet holes on calibration curves for edge cracks under various loading types in steel bridge structure
Popis výsledku v původním jazyce
Attention has been paid to fatigue cracks in steel structures and bridges for a long time. In spite of efforts to eliminate the creation and propagation of fatigue cracks throughout the designed service life, cracks are still revealed during inspections. There is some limitation of crack sizes which are detectable on structure (from 2 up to 10 mm). Note that depending on the location of the initial crack, the crack may dominantly propagate from the edge or from the surface. The theoretical model of fatigue crack progress is based on linear elastic fracture mechanics. Steel specimens are subjected to various load types (tension, three- and four-point bending, pure bending etc.). The calibration functions for short edge cracks that are near the hole for a rivet or bolt are compared for various loads and the discrepancies are discussed.
Název v anglickém jazyce
Effect of rivet holes on calibration curves for edge cracks under various loading types in steel bridge structure
Popis výsledku anglicky
Attention has been paid to fatigue cracks in steel structures and bridges for a long time. In spite of efforts to eliminate the creation and propagation of fatigue cracks throughout the designed service life, cracks are still revealed during inspections. There is some limitation of crack sizes which are detectable on structure (from 2 up to 10 mm). Note that depending on the location of the initial crack, the crack may dominantly propagate from the edge or from the surface. The theoretical model of fatigue crack progress is based on linear elastic fracture mechanics. Steel specimens are subjected to various load types (tension, three- and four-point bending, pure bending etc.). The calibration functions for short edge cracks that are near the hole for a rivet or bolt are compared for various loads and the discrepancies are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-01589S" target="_blank" >GA17-01589S: Pokročilé výpočetní a pravděpodobnostní modelování ocelových konstrukcí s ohledem na únavové poškození</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Conference on Structural Integrity, ICSI 2017, 4-7 September 2017, Funchal, Madeira, Portugal
ISBN
—
ISSN
2452-3216
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
697-704
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Funchal, Madeira
Datum konání akce
4. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000419177800093