Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Probabilistic verification of structural stability design procedures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU131723" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU131723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2174/1874149501812010283" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2174/1874149501812010283</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2174/1874149501812010283" target="_blank" >10.2174/1874149501812010283</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Probabilistic verification of structural stability design procedures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents a comparison of three methods of the statistical computation of the design load-carrying capacity of a steel plane frame. Two approaches of the European Standard Eurocode 3 and one stochastic approach are applied. The stochastic approach takes into account the random influence of all imperfections and can be applied to the reliability verification of design according to Eurocode 3. Methods: The columns and beams in the steel frame are modelled with beam elements using the stability solution with buckling length and the geometrically nonlinear solution. The stochastic computational model is based on the geometrically nonlinear solution and on the random influence of initial imperfections, whose random samplings are simulated using the Monte Carlo method. Results and Conclusion: The design load-carrying capacity of the steel plane frame computed using the stability solution with buckling length is in good agreement with the stochastic solution in which the design value is calculated as 0.1 percentile. On the contrary, the geometrically nonlinear solution according to Eurocode 3 gives the lowest (safest) values of design load-carrying capacity.

  • Název v anglickém jazyce

    Probabilistic verification of structural stability design procedures

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents a comparison of three methods of the statistical computation of the design load-carrying capacity of a steel plane frame. Two approaches of the European Standard Eurocode 3 and one stochastic approach are applied. The stochastic approach takes into account the random influence of all imperfections and can be applied to the reliability verification of design according to Eurocode 3. Methods: The columns and beams in the steel frame are modelled with beam elements using the stability solution with buckling length and the geometrically nonlinear solution. The stochastic computational model is based on the geometrically nonlinear solution and on the random influence of initial imperfections, whose random samplings are simulated using the Monte Carlo method. Results and Conclusion: The design load-carrying capacity of the steel plane frame computed using the stability solution with buckling length is in good agreement with the stochastic solution in which the design value is calculated as 0.1 percentile. On the contrary, the geometrically nonlinear solution according to Eurocode 3 gives the lowest (safest) values of design load-carrying capacity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-13212S" target="_blank" >GA18-13212S: Metody plochy odezvy a citlivostní analýzy ve stochastické výpočtové mechanice (RESUS)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open Civil Engineering Journal

  • ISSN

    1874-1495

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    283-289

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055731639