Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Goodwill perceptions in the construction market of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134406" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/Book_of_Proceedings_esdWarsaw2019_Online.pdf" target="_blank" >https://www.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/Book_of_Proceedings_esdWarsaw2019_Online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Goodwill perceptions in the construction market of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Goodwill is considered an intangible asset of the company. From the economic standpoint, as opposed to the accounting and legal view, Goodwill is considered to be a good reputation of the business. The company monitors the levels and development of Goodwill in internal accounting. Because Goodwill contributes to the optimization of economic results through a suitable business policy, which is influenced by the marketing strategy. The connection of Goodwill and marketing strategy allows to examine the results of marketing activities and monitor its development. When determining the amount of Goodwill in the business, it is not possible to speak about determination of its price, but about determination of its value. Goodwill reflects a number of specifics. Thetwo most important specifics considered by authors are the specifics of the business and the size of the company. For the purposes of the paper, the authors conducted a research focused

  • Název v anglickém jazyce

    Goodwill perceptions in the construction market of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Goodwill is considered an intangible asset of the company. From the economic standpoint, as opposed to the accounting and legal view, Goodwill is considered to be a good reputation of the business. The company monitors the levels and development of Goodwill in internal accounting. Because Goodwill contributes to the optimization of economic results through a suitable business policy, which is influenced by the marketing strategy. The connection of Goodwill and marketing strategy allows to examine the results of marketing activities and monitor its development. When determining the amount of Goodwill in the business, it is not possible to speak about determination of its price, but about determination of its value. Goodwill reflects a number of specifics. Thetwo most important specifics considered by authors are the specifics of the business and the size of the company. For the purposes of the paper, the authors conducted a research focused

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů