Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Goodwill as a Part of Marketing Strategy in Construction Companies in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147927" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050923005008" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050923005008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2023.01.488" target="_blank" >10.1016/j.procs.2023.01.488</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Goodwill as a Part of Marketing Strategy in Construction Companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Goodwill indicates the value of the intangible assets of a company, such as good customer relationships, company brand name, or experienced employees. It reflects the market position of the company, quality and, above all, tradition. The quality and longevity of their products reflect the desirable reputation in the eyes of consumers. Goodwill can be distinguished in two ways: purchased and inherent. The purchased goodwill is created by the company's activities. However, it is not reported in the company accounting because it is not reliably measurable. The value of the inherent goodwill can be quantified as the difference between the purchase price and the book value of the company being purchased. Its recognition is mainly applied in mergers and acquisitions. However, its accurate and reliable quantification is relatively difficult. The value of a company can be affected by economic changes through business policy influenced by marketing strategy. The presented article examines the value of the purchased Goodwill and the company's marketing strategy focused primarily on the construction industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Goodwill as a Part of Marketing Strategy in Construction Companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Goodwill indicates the value of the intangible assets of a company, such as good customer relationships, company brand name, or experienced employees. It reflects the market position of the company, quality and, above all, tradition. The quality and longevity of their products reflect the desirable reputation in the eyes of consumers. Goodwill can be distinguished in two ways: purchased and inherent. The purchased goodwill is created by the company's activities. However, it is not reported in the company accounting because it is not reliably measurable. The value of the inherent goodwill can be quantified as the difference between the purchase price and the book value of the company being purchased. Its recognition is mainly applied in mergers and acquisitions. However, its accurate and reliable quantification is relatively difficult. The value of a company can be affected by economic changes through business policy influenced by marketing strategy. The presented article examines the value of the purchased Goodwill and the company's marketing strategy focused primarily on the construction industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CENTERIS – International Conference on ENTERprise Information Systems / ProjMAN – International Conference on Project MANagement / HCist – International Conference on Health and Social Care Information Systems and Technologies 2022

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1893-1900

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Nizozemí

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    9. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku