Návrh asfaltové směsi pro obrusné vrstvy podle výsledků zkoušky stanovení součinitele tření po ohlazení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134703" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134703 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh asfaltové směsi pro obrusné vrstvy podle výsledků zkoušky stanovení součinitele tření po ohlazení
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je popsán dosavadní postup řešení výzkumného projektu Technologické agentury České republiky TH02030194, který se zabývá možností použití směsí kameniva s nízkou a vysokou odolností proti ohlazení do asfaltových směsí pro obrusné vrstvy. V rámci výzkumného projektu byly navrženy asfaltové směsi typu ACO 11+ a SMA 11 S obsahující v různém poměru kamenivo čedič a drobu. Zkušební tělesa z těchto směsí byla zkoušena pomocí zařízení na stanovení součinitele tření po ohlazení, které v laboratorních podmínkách umožňuje predikci protismykových vlastností povrchu vozovky pro navrženou asfaltovou směs. Na základě výsledků laboratorních měření byly vybrány tři asfaltové směsi pro realizaci zkušebních úseků v areálu obalovny a následně jedna asfaltová směs pro pokládku pokusného úseku na silnici II. třídy.
Název v anglickém jazyce
The design of asphalt mixture for wearing courses according to the results of friction after polishing test
Popis výsledku anglicky
The paper presents the current progress of the research project TH02030194, which aims at the possibility of using a mixture of aggregates with low and high resistance against polishing to asphalt mixtures for wearing courses. As part of the research project, asphalt mixtures ACO 11+ and SMA 11 S were designed containing basalt and greywacke in different ratios. The test specimens made from these asphalt mixtures were tested using a device for determining the friction after polishing (FAP), which in laboratory conditions allows a prediction of the road surface skid resistance. Based on the results of laboratory measurements, three asphalt mixtures were selected for the building of test sections in the mixing plant area and subsequently one asphalt mixture for laying the test section on the trafficked road.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02030194" target="_blank" >TH02030194: Použití směsí kameniva s různou odolností proti ohlazení do obrusných vrstev za účelem dosažení dlouhodobě vyhovujících protismykových vlastností povrchu vozovky, zvýšení bezpečnosti silničního provozu a ekonomického využití přírodních zdrojů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
sborník konference Asfalatové vozovky 2019
ISBN
978-80-906809-3-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
PRAGOPROJEKT, a.s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
26. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—