Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of the asphalt mixture using Friction After Polishing parameter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU139818" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU139818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of the asphalt mixture using Friction After Polishing parameter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents results of the research project which aims to design and test wearing courses containing mixtures of aggregates with different resistance to polishing and improve quality and lifespan of skid resistance properties of pavements built in areas where aggregate resistant against polishing is not available. Within the research project, five different SMA mixtures were produced, each containing a different ratio of aggregate from various sources (basalt and greywacke). The test specimens made of these asphalt mixtures were tested according to EN 12697-49: the laboratory equipment simulates the traffic load and thus allows the prediction of the development of the friction coefficient with time. Based on the results of the laboratory measurements, asphalt mixtures were selected for the production of three test sections in the area of the asphalt plant and one test section on the trafficked road. The paper compares the results of FAP (Friction After Polishing) measured in the laboratory and

  • Název v anglickém jazyce

    Design of the asphalt mixture using Friction After Polishing parameter

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents results of the research project which aims to design and test wearing courses containing mixtures of aggregates with different resistance to polishing and improve quality and lifespan of skid resistance properties of pavements built in areas where aggregate resistant against polishing is not available. Within the research project, five different SMA mixtures were produced, each containing a different ratio of aggregate from various sources (basalt and greywacke). The test specimens made of these asphalt mixtures were tested according to EN 12697-49: the laboratory equipment simulates the traffic load and thus allows the prediction of the development of the friction coefficient with time. Based on the results of the laboratory measurements, asphalt mixtures were selected for the production of three test sections in the area of the asphalt plant and one test section on the trafficked road. The paper compares the results of FAP (Friction After Polishing) measured in the laboratory and

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02030194" target="_blank" >TH02030194: Použití směsí kameniva s různou odolností proti ohlazení do obrusných vrstev za účelem dosažení dlouhodobě vyhovujících protismykových vlastností povrchu vozovky, zvýšení bezpečnosti silničního provozu a ekonomického využití přírodních zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů