Interlaboratory Study on Low Temperature Asphalt Binder Testing Using Dynamic Shear Rheometer with 4 mm Diameter Parallel Plate Geometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU138167" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU138167 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14680629.2020.1851291" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14680629.2020.1851291</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/14680629.2020.1851291" target="_blank" >10.1080/14680629.2020.1851291</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interlaboratory Study on Low Temperature Asphalt Binder Testing Using Dynamic Shear Rheometer with 4 mm Diameter Parallel Plate Geometry
Popis výsledku v původním jazyce
An interlaboratory study was conducted among 20 European road asphalt laboratories, to screen current test protocols for testing low temperature properties of asphalt binders using a Dynamic Shear Rheometer (DSR) with 4 mm diameter parallel plate geometry. From the comparison of the test protocols for conducting temperature-frequency sweep tests between -30 °C and 0 °C, and between 0.1 Hz and 10 Hz respectively, remarkable differences were identified in terms of the specimen preparation, of specimen geometry, of specimen conditioning and of oscillation amplitudes.
Název v anglickém jazyce
Interlaboratory Study on Low Temperature Asphalt Binder Testing Using Dynamic Shear Rheometer with 4 mm Diameter Parallel Plate Geometry
Popis výsledku anglicky
An interlaboratory study was conducted among 20 European road asphalt laboratories, to screen current test protocols for testing low temperature properties of asphalt binders using a Dynamic Shear Rheometer (DSR) with 4 mm diameter parallel plate geometry. From the comparison of the test protocols for conducting temperature-frequency sweep tests between -30 °C and 0 °C, and between 0.1 Hz and 10 Hz respectively, remarkable differences were identified in terms of the specimen preparation, of specimen geometry, of specimen conditioning and of oscillation amplitudes.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03030381" target="_blank" >TA03030381: Nové zkušební metody asfaltových pojiv a směsí umožňující prodloužení životnosti asfaltových vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Road Materials and Pavement Design
ISSN
1468-0629
e-ISSN
2164-7402
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2020
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
1-17
Kód UT WoS článku
000596635000001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85096982776