Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny smykového napětí asfaltových směsí a asfaltových pojiv při zkoušce opakovaného namáhání MSCR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322547" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny smykového napětí asfaltových směsí a asfaltových pojiv při zkoušce opakovaného namáhání MSCR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předpokladem udržitelného rozvoje při stavbě asfaltových vozovek je adekvátní plánování konstrukce silnic a dálnic. Vlastnosti jednotlivých vrstev vozovky musí odpovídat intenzitě dopravy dané silnice. Proto je znalost fundamentálních vlastností všech součástí asfaltových směsí, z nichž se vozovka skládá, nedílnou součástí plánování. V současné době existuje řada metodik, jak popsat vlastnosti asfaltového pojiva. Průměrná nevratná deformace po smykovém dotvarování při opakovaném zatížení je stanovena při třech teplotách (50 °C, 60 °C, 70 °C) a pěti různých smykových napětích (0,1 kPa, 3,2 kPa, 6,4 kPa, 12,8 kPa, 25,6 kPa) na devíti modifikovaných a na jednom základním asfaltu s přibližně stejnou horní kritickou teplotou 64 °C (dle parametru ǀG*ǀ/sinδ). Vedle funkčních zkoušek, provedených při vyšších zatíženích, jsou stanoveny i nejdůležitější empirické vlastnosti asfaltových pojiv: penetrace, bod měknutí a vratná duktilita. Na asfaltových směsích, vyrobených ze zkoušených asfaltových pojiv, je provedena zkouška pojíždění kolem, jejíž výsledky jsou následně porovnány s výsledky zkoušení asfaltových pojiv. Cílem práce je provedení korelací mezi fyzikálními vlastnostmi asfaltových pojiv, určených při vysokých smykových zatíženích, a odolnosti asfaltových směsí proti vyjíždění kolejí.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of different shear stress levels on asphalt mixes and asphalt binders using MSCR test method

  • Popis výsledku anglicky

    The sustainable use of non-renewable natural resources, such as asphalt binder, can be achieved by adequate planning. In order to achieve persistent road constructions the properties of each constituent layers should accommodate increasing transportation volume demands. Thus, proper assessment of all components the road consists from is a prerequisite to appropriate designing of road constructions. Currently, numerous methodologies exist for describing the properties of the asphalt binders. The value of the residual shear strain, that helps to determine the non-recoverable shear compliance at repeated creep and recovery test, is determined on nine modified and one basic asphalt with approximately the same high critical temperature value of 64 °C (according to the parameter |G*|/sinδ). Repeated creep and recovery test is conducted on all asphalt binders at three testing temperatures of 50 °C, 60 °C, and 70 °C and five different shear stress levels of 0.1 kPa, 3.2 kPa, 6.4 kPa, 12.8 kPa, and 25.6 kPa, respectively. Besides the repeated creep and recovery test needle penetration, softening point, and elastic recovery test is conducted on each binder. Subsequently, wheel tracking test is conducted on the asphalt mixes, produced from the studied asphalt binders. The aim of the paper is to compare physical and empirical properties of 10 asphalt binders to the rut resistance of asphalt mixes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    253-260

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus