Využití FRP výztuží pro rámové styčníky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU138223" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU138223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití FRP výztuží pro rámové styčníky
Popis výsledku v původním jazyce
Oblasti diskontinuit v betonových konstrukcích mohou obecně představovat kritickou oblast, jejíž únosnost a chování může být rozhodující pro celou konstrukci. Představený experimentální výzkum se proto zaměřuje na ověření chování subtilních rámových rohů/styčníků vyztužených kompozitní výztuží na bázi skleněných vláken (GFRP). U mnoha druhů železobetonových konstrukcí musí být zajištěn přenos vnitřních sil mezi navazujícími částmi konstrukce, např. pomocí styčníku. Z bezpečnostního hlediska je důležité, aby takové konstrukce, kromě potřebné únosnosti, vykazovaly také dostatečné duktilní chování, aby lokální porušení nevedlo k úplnému selhání konstrukce. V ideálním případě by měl styčník odolat ohybovému momentu (případně kombinaci dalších vnitřních sil), který je alespoň tak velký jako moment únosnosti navazujících prvků, které jsou ve styčníku propojeny, a zajišťovat duktilní chování v mezním stavu. Hlavním cílem je porovnání chování této části konstrukce při vyztužení kompozitní a klasickou betonář
Název v anglickém jazyce
Use of FRP reinforcement for frame joints
Popis výsledku anglicky
Discontinuity areas in concrete structures can be a critical element whose load-bearing capacity and behaviour can be decisive for the entire structure. Presented experimental research is therefore focuses on verifying the behaviour of subtle frame corners/joints reinforced with glass-fibre composite reinforcement (GFRP). For many types of reinforced concrete structures, the transmission of internal forces between adjacent parts of the structure must be ensured, e.g. by means of a joint (frame corner). From a safety point of view, it is important that such structures, in addition to the required load-bearing capacity, also exhibit sufficient ductile behaviour so that local failure does not lead to complete failure of the structure. Ideally, the joint should withstand a bending moment (or a combination of other internal forces) that is at least as great as the bending moment of resistance of the connected elements that are interconnected in the frame corner and ensure ductile behaviour in the limit sta
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů