Probabilistic fatigue analysis of existing steel structure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU140102" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU140102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2020/06/matecconf_space20_00012/matecconf_space20_00012.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2020/06/matecconf_space20_00012/matecconf_space20_00012.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202031000012" target="_blank" >10.1051/matecconf/202031000012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Probabilistic fatigue analysis of existing steel structure
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with evaluation of possible fatigue damage of existing steel crane structure. It is possible to use the some traditional methods to solve the problem - a concept of fatigue S-N curves (which are mainly used for designing of a new structures) or the procedures based on linear fracture mechanics utilizing the Paris-Erdogan’s law (which are suitable for estimation of remaining lifetime). For the resistance assessment the relevant data of load effects caused by cyclically loaded structure operation are necessary for both concepts. For the prediction of fatigue damage over time, calibration functions for short edge cracks were derived based on the results of the experiment, and the acceptable size of the fatigue crack in damaged structural component under analysis was determined. Using the derived relationships, a stochastic analysis of the selected element was performed and the results are discussed.
Název v anglickém jazyce
Probabilistic fatigue analysis of existing steel structure
Popis výsledku anglicky
The paper deals with evaluation of possible fatigue damage of existing steel crane structure. It is possible to use the some traditional methods to solve the problem - a concept of fatigue S-N curves (which are mainly used for designing of a new structures) or the procedures based on linear fracture mechanics utilizing the Paris-Erdogan’s law (which are suitable for estimation of remaining lifetime). For the resistance assessment the relevant data of load effects caused by cyclically loaded structure operation are necessary for both concepts. For the prediction of fatigue damage over time, calibration functions for short edge cracks were derived based on the results of the experiment, and the acceptable size of the fatigue crack in damaged structural component under analysis was determined. Using the derived relationships, a stochastic analysis of the selected element was performed and the results are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-01589S" target="_blank" >GA17-01589S: Pokročilé výpočetní a pravděpodobnostní modelování ocelových konstrukcí s ohledem na únavové poškození</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4th International Scientific Conference Structural and Physical Aspects of Construction Engineering (SPACE 2019)
ISBN
978-80-553-3413-4
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Slovensko
Místo konání akce
Štrbské Pleso
Datum konání akce
13. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000638061500012