Stochastic analysis for short edge cracks under selected loads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F18%3A10237233" target="_blank" >RIV/61989100:27120/18:10237233 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081723:_____/18:00495794 RIV/00216305:26110/18:PU129480
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.5043797" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.5043797</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5043797" target="_blank" >10.1063/1.5043797</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stochastic analysis for short edge cracks under selected loads
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the exploration of fatigue damage to bridges and steel structures subjected to cyclic loading. Computational model is focused on fatigue crack propagating from the surface and it is based on linear elastic fracture mechanics utilizing the Paris-Erdogan's law. The behavior of the carrier element susceptible to fatigue damage is experimentally investigated on specimens with various types of load and it is expressed by a calibration function. For the prediction of fatigue damage over time, calibration functions for short edge cracks were derived based on the results of the experiment, and the acceptable size of the fatigue crack in damaged structural component under analysis was determined. Using the derived relationships, a stochastic analysis of the selected element was performed and the results are discussed.
Název v anglickém jazyce
Stochastic analysis for short edge cracks under selected loads
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the exploration of fatigue damage to bridges and steel structures subjected to cyclic loading. Computational model is focused on fatigue crack propagating from the surface and it is based on linear elastic fracture mechanics utilizing the Paris-Erdogan's law. The behavior of the carrier element susceptible to fatigue damage is experimentally investigated on specimens with various types of load and it is expressed by a calibration function. For the prediction of fatigue damage over time, calibration functions for short edge cracks were derived based on the results of the experiment, and the acceptable size of the fatigue crack in damaged structural component under analysis was determined. Using the derived relationships, a stochastic analysis of the selected element was performed and the results are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-01589S" target="_blank" >GA17-01589S: Pokročilé výpočetní a pravděpodobnostní modelování ocelových konstrukcí s ohledem na únavové poškození</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings. Volume 1978
ISBN
978-0-7354-1690-1
ISSN
0094-243X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
American Institute of Physics
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Soluň
Datum konání akce
25. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000445105400139