Full-scale model vozovky pro zkoušení konstrukcí netuhých vozovek nejen z recyklovaných materiálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU143420" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU143420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/203429?show=full" target="_blank" >https://dspace.vutbr.cz/handle/11012/203429?show=full</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Full-scale model vozovky pro zkoušení konstrukcí netuhých vozovek nejen z recyklovaných materiálů
Popis výsledku v původním jazyce
Používání recyklátů do konstrukčních vrstev vozovek se pomalu stává hlavním tématem při výstavbě pozemních komunikací. Zkoušení a použití těchto materiálů v konstrukcích vozovek však může být odlišné oproti vozovkám z nových materiálů. Proto tento příspěvek pojednává o problematice používání recyklátů, a to zejména asfaltových, v konstrukčních vrstvách vozovek. V hlavní části se článek zaměřuje na zkoušení celého vozovkového souvrství pomocí Full-Scale modelu. V další části příspěvku jsou vysvětleny důvody pro zavedení tohoto modelu při zkoušení vozovek a je shrnuta vybraná zahraniční literatura o dané problematice. V závěru článku jsou pak uvedeny možné budoucí metody, které by mohly být využity ke zpřesnění získaných výsledků měření a přiblížení modelu ke skutečným podmínkám.
Název v anglickém jazyce
Full-Scale Pavement Model for Testing of Non-Rigid Pavement Structures not only from Recycled Materials
Popis výsledku anglicky
The utilisation of recycled materials in pavement construction layers is slowly becoming a major issue in road construction. However, the testing and use of these materials in pavement structures may be different from pavements made of new materials. Therefore, this paper discusses the issue of using recycled materials, especially reclaimed asphalt, in pavement structures. In the main part, the paper focuses on testing the entire road structure using a Full-Scale model. The next part explains the reasons for implementing this model in pavement testing and summarizes the selected foreign literature on the subject. The paper then concludes with possible future methods that could be used to improve the obtained measurement results and to bring the model closer to the actual conditions.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů