Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití inovativních asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu do konstrukcí netuhých vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU144354" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU144354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://silnice-zeleznice.cz/media/1-2022" target="_blank" >https://silnice-zeleznice.cz/media/1-2022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Použití inovativních asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu do konstrukcí netuhých vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recyklace vozovek se stává důležitým pilířem silničního stavitelství a vzhledem k omezenosti přírodních zdrojů bude mít do budoucna stále větší vliv na udržitelnost stavu vozovek v ČR. Je tak snahou co nejvíce využívat recyklované materiály do konstrukcí tuhých či netuhých vozovek. Příspěvek pojednává o návrhu a vlastnostech asfaltových směsí pro obrusné, ložní či podkladní vrstvy vozovek s vyšším obsahem R‑materiálu a zcela bez použití oživovacích přísad, tzv. rejuvenátorů. Dále příspěvek shrnuje dosavadní zahraniční zkušenosti a představuje výsledky výzkumu takovýchto asfaltových směsí, a to zejména asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO 11 s 35% podílem R‑materiálu a také výsledky směsí typu VMT (pro ložní či podkladní vrstvy vozovek) s využitím 25% podílu R‑materiálu a s modifikovanými pojivy. V závěru příspěvku jsou shrnuty hlavní výsledky výzkumů a je zhodnocen přínos použití těchto asfaltových směsí do konstrukcí netuhých vozovek.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of innovative asphalt mixtures with higher RAP content in the construction of asphalt pavements

  • Popis výsledku anglicky

    Pavement recycling is becoming one of the important pillars of road construction and considering the limited natural resources, it will have an increasing influence on the sustainability of the pavement infrastructure in the Czech Republic in the future. It is thus an effort to use recycled materials as much as possible in the construction of rigid or non-rigid pavements. This paper discusses the design and properties of asphalt mixtures for surface, binder, or base courses of pavements with higher RAP content and without the use of rejuvenators. Furthermore, the article summarizes the existing foreign experience and presents the results of research on such asphalt mixtures, in particular the asphalt concrete for wearing course (ACO 11) with 35 % of RAP or the results of VMT mixtures (for binder course or base course) using 25 % RAP content and various types of modified binders. The paper concludes with a summary of the main research results and evaluates the benefits of using these asphalt mixtures in road structures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice a železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    128-132

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus