Použití inovativních asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu do konstrukcí netuhých vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU144354" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU144354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://silnice-zeleznice.cz/media/1-2022" target="_blank" >https://silnice-zeleznice.cz/media/1-2022</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Použití inovativních asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu do konstrukcí netuhých vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Recyklace vozovek se stává důležitým pilířem silničního stavitelství a vzhledem k omezenosti přírodních zdrojů bude mít do budoucna stále větší vliv na udržitelnost stavu vozovek v ČR. Je tak snahou co nejvíce využívat recyklované materiály do konstrukcí tuhých či netuhých vozovek. Příspěvek pojednává o návrhu a vlastnostech asfaltových směsí pro obrusné, ložní či podkladní vrstvy vozovek s vyšším obsahem R‑materiálu a zcela bez použití oživovacích přísad, tzv. rejuvenátorů. Dále příspěvek shrnuje dosavadní zahraniční zkušenosti a představuje výsledky výzkumu takovýchto asfaltových směsí, a to zejména asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO 11 s 35% podílem R‑materiálu a také výsledky směsí typu VMT (pro ložní či podkladní vrstvy vozovek) s využitím 25% podílu R‑materiálu a s modifikovanými pojivy. V závěru příspěvku jsou shrnuty hlavní výsledky výzkumů a je zhodnocen přínos použití těchto asfaltových směsí do konstrukcí netuhých vozovek.
Název v anglickém jazyce
Use of innovative asphalt mixtures with higher RAP content in the construction of asphalt pavements
Popis výsledku anglicky
Pavement recycling is becoming one of the important pillars of road construction and considering the limited natural resources, it will have an increasing influence on the sustainability of the pavement infrastructure in the Czech Republic in the future. It is thus an effort to use recycled materials as much as possible in the construction of rigid or non-rigid pavements. This paper discusses the design and properties of asphalt mixtures for surface, binder, or base courses of pavements with higher RAP content and without the use of rejuvenators. Furthermore, the article summarizes the existing foreign experience and presents the results of research on such asphalt mixtures, in particular the asphalt concrete for wearing course (ACO 11) with 35 % of RAP or the results of VMT mixtures (for binder course or base course) using 25 % RAP content and various types of modified binders. The paper concludes with a summary of the main research results and evaluates the benefits of using these asphalt mixtures in road structures.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
128-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—