Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Long-term Behavior of Prestressed Bridge After Reconstruction & Strengthening by P-T

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU144889" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU144889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Long-term Behavior of Prestressed Bridge After Reconstruction & Strengthening by P-T

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the reconstruction process of a single-track railway bridge with five spans, put into operation in 1961 on the Czech railway line. The reconstruction was realized in 2009. The original superstructure from precast post-tensioned beams was reinforced by composite slab-shaped channel with a continuous gravel ballast. Due to the increase of self-weight and the requirement for strengthening the structure for the effect of modern rail traffic loading, the structure was reinforced by free additional prestressing cables. Long-term monitoring of the structure has been carried out over a period of ten years to verify the project's assumptions in terms of service life and to demonstrate the suitability of the technology for the rehabilitation of similar prestressed bridges that were used quite extensively in the Czech Republic in the 1960s and 1970s. The second part of the paper also deals with the issues related to the evaluation of long-term monitoring of concrete bridges after reconstructio

  • Název v anglickém jazyce

    Long-term Behavior of Prestressed Bridge After Reconstruction & Strengthening by P-T

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the reconstruction process of a single-track railway bridge with five spans, put into operation in 1961 on the Czech railway line. The reconstruction was realized in 2009. The original superstructure from precast post-tensioned beams was reinforced by composite slab-shaped channel with a continuous gravel ballast. Due to the increase of self-weight and the requirement for strengthening the structure for the effect of modern rail traffic loading, the structure was reinforced by free additional prestressing cables. Long-term monitoring of the structure has been carried out over a period of ten years to verify the project's assumptions in terms of service life and to demonstrate the suitability of the technology for the rehabilitation of similar prestressed bridges that were used quite extensively in the Czech Republic in the 1960s and 1970s. The second part of the paper also deals with the issues related to the evaluation of long-term monitoring of concrete bridges after reconstructio

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Upřesnění zbytkové únosnosti předpjatých mostů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů