Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147447" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147447 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá závislostí mezi rychlostí projíždějících vozidel a skladbou uličního (intravilánového) prostoru. Dále je v článku otevřena diskuse, do jaké míry se chování řidičů vozidel mění v závislosti na použitém typu parkovacího stání. Očekává se, že řidič pojede obezřetněji, respektive pomaleji, v případě návrhu kolmého/šikmého parkování než v případě použití podélného parkovacího stání. Hlavním důvodem je manévr při couvání z kolmého/šikmého stání, kdy řidič v zaparkovaném autě nemá zcela jasný přehled o dění na komunikaci. Závěrem provedené analýzy je návrh optimální skladby uličního prostoru, který jednak přispěje ke zklidnění dopravy a současně zajistí dostatečný komfort pro průjezd či parkování vozidel.
Název v anglickém jazyce
Relationship between vehicle speed and street layout
Popis výsledku anglicky
This paper analyses the relationship between the speed of passing vehicles and the street layout. Furthermore, the paper opens a discussion on the extent to which the behaviour of vehicle drivers changes depending on the type of parking space used. Drivers are expected to drive more cautiously in the case of perpendicular/diagonal parking space use than in the case of longitudinal parking space use. The main reason for this is the manoeuvre when reversing out of a perpendicular/diagonal parking space, where the driver in the parked vehicle does not have a very good view of what is happening on the road. The analysis concludes with a proposal for an optimal street layout that will contribute to traffic calming while providing sufficient comfort for through traffic or vehicle parking.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů