Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147447" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Závislost rychlosti vozidel na skladbě uličního prostoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá závislostí mezi rychlostí projíždějících vozidel a skladbou uličního (intravilánového) prostoru. Dále je v článku otevřena diskuse, do jaké míry se chování řidičů vozidel mění v závislosti na použitém typu parkovacího stání. Očekává se, že řidič pojede obezřetněji, respektive pomaleji, v případě návrhu kolmého/šikmého parkování než v případě použití podélného parkovacího stání. Hlavním důvodem je manévr při couvání z kolmého/šikmého stání, kdy řidič v zaparkovaném autě nemá zcela jasný přehled o dění na komunikaci. Závěrem provedené analýzy je návrh optimální skladby uličního prostoru, který jednak přispěje ke zklidnění dopravy a současně zajistí dostatečný komfort pro průjezd či parkování vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between vehicle speed and street layout

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses the relationship between the speed of passing vehicles and the street layout. Furthermore, the paper opens a discussion on the extent to which the behaviour of vehicle drivers changes depending on the type of parking space used. Drivers are expected to drive more cautiously in the case of perpendicular/diagonal parking space use than in the case of longitudinal parking space use. The main reason for this is the manoeuvre when reversing out of a perpendicular/diagonal parking space, where the driver in the parked vehicle does not have a very good view of what is happening on the road. The analysis concludes with a proposal for an optimal street layout that will contribute to traffic calming while providing sufficient comfort for through traffic or vehicle parking.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů