Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits of Increased Railway Safety and Reliability and their Evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU148288" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU148288 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/en/clanak/441855" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/en/clanak/441855</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31803/tg-20221208095644" target="_blank" >10.31803/tg-20221208095644</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits of Increased Railway Safety and Reliability and their Evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the presentation of key results of the project of applied research oriented on evaluation of the increased safety and reliability of the railway network due to the implementation of relevant railway network projects and their projection into the investment project socio-economic evaluation using Cost-Benefit Analysis. The subject research described in the article is the design and verification of the functionality of the methodological procedure for the evaluation of these benefits for their further use in the assessment of public projects on railways. The methodological part summarizes the basic outputs of the previous research. These outputs were subsequently applied at the formulation of basic rules for the assessment of benefits connected with increased railway reliability and safety, which were later processed into the form of simplified methodological procedure. The simplified approach uses average data on the occurrence impact for the entire railway network, broken down into line and station sections. The functionality of individual approaches was checked on case studies of actually implemented projects.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits of Increased Railway Safety and Reliability and their Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the presentation of key results of the project of applied research oriented on evaluation of the increased safety and reliability of the railway network due to the implementation of relevant railway network projects and their projection into the investment project socio-economic evaluation using Cost-Benefit Analysis. The subject research described in the article is the design and verification of the functionality of the methodological procedure for the evaluation of these benefits for their further use in the assessment of public projects on railways. The methodological part summarizes the basic outputs of the previous research. These outputs were subsequently applied at the formulation of basic rules for the assessment of benefits connected with increased railway reliability and safety, which were later processed into the form of simplified methodological procedure. The simplified approach uses average data on the occurrence impact for the entire railway network, broken down into line and station sections. The functionality of individual approaches was checked on case studies of actually implemented projects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000278" target="_blank" >TL02000278: Evaluace zvýšené bezpečnosti a spolehlivosti železniční infrastruktury po její modernizaci či rekonstrukci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEHNICKI GLASNIK-TECHNICAL JOURNAL

  • ISSN

    1848-5588

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    424-431

  • Kód UT WoS článku

    001038091700016

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85166551420