ANALÝZA CHOVÁNÍ VOZOVKY S VYUŽITÍM FULL SCALE MODELU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150009" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA CHOVÁNÍ VOZOVKY S VYUŽITÍM FULL SCALE MODELU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou chování vozovkového souvrství při simulovaném dopravním zatížení. Konstrukce vozovky silnice I. třídy D0-N-1 s PIII dle TP 170 je dlouhodobě zatěžována dynamickým impulzním zatížením, přenášeným přes dotykové plochy dvoumontáže návrhové nápravy těžkého nákladního vozidla. Zařízení je vybaveno řadou senzorů pro snímání napětí, teploty a vodorovného přetvoření. Výsledky měření poskytují informace o změnách stavu vrstev vozovky z hlediska dlouhodobého sledování napětí, vzniku trvalých deformací a spolupůsobení jednotlivých krytových vrstev vozovky. V kombinaci s různými zkoušenými konstrukcemi povede tento výzkum k detailnímu popisu chování pevnostních a deformačních charakteristik vozovkových souvrství a zpřesnění návrhu konstrukce vozovky.
Název v anglickém jazyce
ROAD BEHAVIOUR ANALYSIS USING FULL SCALE MODEL
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the analysis of pavement layers behaviour under simulated traffic loading. The road structure of a category one road D0-N-1 with subgrade PIII according to TP 170 is subjected to long-term dynamic impulse loading applied through the contact surfaces of dual wheel assembly mounted on heavy goods vehicle axle. The device is equipped with several sensors for measuring stress, temperature and horizontal strain. The results of the measurements provide information on the changes in the condition of the pavement layers in terms of long-term monitoring of stresses, the development of permanent deformations and the interaction of the different pavement layers. Combined with the different structures tested, this research will lead to a detailed description of the behaviour of the strength and deformation characteristics of the pavement layers and refined specification of pavement design.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů