Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA CHOVÁNÍ VOZOVKY S VYUŽITÍM FULL SCALE MODELU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150009" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA CHOVÁNÍ VOZOVKY S VYUŽITÍM FULL SCALE MODELU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá analýzou chování vozovkového souvrství při simulovaném dopravním zatížení. Konstrukce vozovky silnice I. třídy D0-N-1 s PIII dle TP 170 je dlouhodobě zatěžována dynamickým impulzním zatížením, přenášeným přes dotykové plochy dvoumontáže návrhové nápravy těžkého nákladního vozidla. Zařízení je vybaveno řadou senzorů pro snímání napětí, teploty a vodorovného přetvoření. Výsledky měření poskytují informace o změnách stavu vrstev vozovky z hlediska dlouhodobého sledování napětí, vzniku trvalých deformací a spolupůsobení jednotlivých krytových vrstev vozovky. V kombinaci s různými zkoušenými konstrukcemi povede tento výzkum k detailnímu popisu chování pevnostních a deformačních charakteristik vozovkových souvrství a zpřesnění návrhu konstrukce vozovky.

  • Název v anglickém jazyce

    ROAD BEHAVIOUR ANALYSIS USING FULL SCALE MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of pavement layers behaviour under simulated traffic loading. The road structure of a category one road D0-N-1 with subgrade PIII according to TP 170 is subjected to long-term dynamic impulse loading applied through the contact surfaces of dual wheel assembly mounted on heavy goods vehicle axle. The device is equipped with several sensors for measuring stress, temperature and horizontal strain. The results of the measurements provide information on the changes in the condition of the pavement layers in terms of long-term monitoring of stresses, the development of permanent deformations and the interaction of the different pavement layers. Combined with the different structures tested, this research will lead to a detailed description of the behaviour of the strength and deformation characteristics of the pavement layers and refined specification of pavement design.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů