Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cost Effective Alternative Solution for the Renovation of Concrete Pavements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00329081" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00329081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/471/2/022041/pdf" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/471/2/022041/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/471/2/022041" target="_blank" >10.1088/1757-899X/471/2/022041</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cost Effective Alternative Solution for the Renovation of Concrete Pavements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The renovation of concrete pavements (typically motorways) is commonly done by deep replacement of the existing damaged concrete layers including underlying basal layers with newly installed layers with a new surfacing. This technology is rather expensive and time consuming. New alternative solution based on including of intermediate mechanically stabilised layer into road structure is presented. Full scale laboratory model of this structure has been realised. Results and observations are presented. Main contribution of new approach is possibility to remain old concrete layers on place and cover them by new pavement. Standard road structures where concrete layers are overlaid by new pavement in combination with long-term intensive dynamic loading and temperature changes are prone to reflective cracking. Proposed technology avoids that problem and enables cost effective reconstruction of damaged road.

  • Název v anglickém jazyce

    Cost Effective Alternative Solution for the Renovation of Concrete Pavements

  • Popis výsledku anglicky

    The renovation of concrete pavements (typically motorways) is commonly done by deep replacement of the existing damaged concrete layers including underlying basal layers with newly installed layers with a new surfacing. This technology is rather expensive and time consuming. New alternative solution based on including of intermediate mechanically stabilised layer into road structure is presented. Full scale laboratory model of this structure has been realised. Results and observations are presented. Main contribution of new approach is possibility to remain old concrete layers on place and cover them by new pavement. Standard road structures where concrete layers are overlaid by new pavement in combination with long-term intensive dynamic loading and temperature changes are prone to reflective cracking. Proposed technology avoids that problem and enables cost effective reconstruction of damaged road.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IOP Conference Series: Materials Science and Engineering

  • ISBN

  • ISSN

    1757-899X

  • e-ISSN

    1757-899X

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IOP Publishing Ltd.

  • Místo vydání

    Bristol

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000465811800041