Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočet mezní zatěžovací křivky vrtaných a ražených pilot s využitím metody přenosových funkcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150411" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výpočet mezní zatěžovací křivky vrtaných a ražených pilot s využitím metody přenosových funkcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metoda přenosových funkcí je mezinárodně akceptovaným výpočetním nástrojem pro analýzu jak svisle, tak vodorovně zatěžovaných hlubinných základů. Příspěvek prezentuje dvě aplikace (nově vyvinuté programy), ve kterých je metoda přenosových funkcí využita a rozšířena pro analýzu vrtaných (rotačně-náběrová technologie) a ražených duktilních pilot. V prvním případě je mezní plášťové tření vztaženo k efektivnímu geostatickému napětí pomocí tzv. β faktoru. Pro vyčíslení jeho hodnoty jsou k dispozici tři možnosti v závislosti na typu zeminy. Pro analýzu ražených pilot je mezní plášťové tření vztaženo k době zarážení, která se při zhotovení každé piloty zaznamenává.

  • Název v anglickém jazyce

    Calculation of load-displacement curve for replacement and displacement piles using the load-transfer method

  • Popis výsledku anglicky

    The load-transfer method is an internationally recognized tool for designing both vertically and horizontally loaded deep foundations. The paper presents two applications (softwares) in which the load transfer method is used for axially loaded kelly-drilled bored piles and displacement ductile iron piles. In the first, the ultimate friction is related to the effective stress via the so-called method. The method is refined into three stages in order to cover variety of soils typical for the Central Europe. For the driven piles, the ultimate shaft friction is related to the recorded hammering time

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000140" target="_blank" >TJ02000140: Implementace metody přenosových funkcí pro optimalizaci návrhu hlubinného zakládání staveb</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů