PAVEMENT SUBBASE LAYERS FOR RECONSTRUCTION AND REPAIR OF LOWER CLASS ROADS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU152507" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU152507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2024.1651" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2024.1651</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2024.1651" target="_blank" >10.5592/CO/CETRA.2024.1651</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PAVEMENT SUBBASE LAYERS FOR RECONSTRUCTION AND REPAIR OF LOWER CLASS ROADS
Popis výsledku v původním jazyce
Today’s construction industry is increasingly putting concepts such as sustainability, recycling, emission, and energy reduction at the forefront. This article follows the same path, looking at the design of new, recycled road subbase layers. These layers are almost 100 % composed of reclaimed asphalt, milled to the appropriate fraction. This reclaimed asphalt is either mixed with a suitable binder, heated to a low temperature or a combination of both effects occurs. The research described in this paper is partially related to the newly developed standard CSN 73 6147 Cold recycling of pavement structural layers [1]. The aim of the research is to economically and environmentally reuse even lower quality reclaimed asphalt, specifically in the subbase layer of pavements. Otherwise, this precious material is mainly used for the backfilling of roadsides.
Název v anglickém jazyce
PAVEMENT SUBBASE LAYERS FOR RECONSTRUCTION AND REPAIR OF LOWER CLASS ROADS
Popis výsledku anglicky
Today’s construction industry is increasingly putting concepts such as sustainability, recycling, emission, and energy reduction at the forefront. This article follows the same path, looking at the design of new, recycled road subbase layers. These layers are almost 100 % composed of reclaimed asphalt, milled to the appropriate fraction. This reclaimed asphalt is either mixed with a suitable binder, heated to a low temperature or a combination of both effects occurs. The research described in this paper is partially related to the newly developed standard CSN 73 6147 Cold recycling of pavement structural layers [1]. The aim of the research is to economically and environmentally reuse even lower quality reclaimed asphalt, specifically in the subbase layer of pavements. Otherwise, this precious material is mainly used for the backfilling of roadsides.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Road and Rail Infrastructure VIII, Proceedings of the Conference CETRA 2024
ISBN
—
ISSN
1848-9850
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
693-699
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
ZAGREB, CROATIA
Místo konání akce
Dubrovnik
Datum konání akce
15. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—