Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PAVEMENT SUBBASE LAYERS FOR RECONSTRUCTION AND REPAIR OF LOWER CLASS ROADS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU152507" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU152507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2024.1651" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2024.1651</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5592/CO/CETRA.2024.1651" target="_blank" >10.5592/CO/CETRA.2024.1651</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PAVEMENT SUBBASE LAYERS FOR RECONSTRUCTION AND REPAIR OF LOWER CLASS ROADS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today’s construction industry is increasingly putting concepts such as sustainability, recycling, emission, and energy reduction at the forefront. This article follows the same path, looking at the design of new, recycled road subbase layers. These layers are almost 100 % composed of reclaimed asphalt, milled to the appropriate fraction. This reclaimed asphalt is either mixed with a suitable binder, heated to a low temperature or a combination of both effects occurs. The research described in this paper is partially related to the newly developed standard CSN 73 6147 Cold recycling of pavement structural layers [1]. The aim of the research is to economically and environmentally reuse even lower quality reclaimed asphalt, specifically in the subbase layer of pavements. Otherwise, this precious material is mainly used for the backfilling of roadsides.

  • Název v anglickém jazyce

    PAVEMENT SUBBASE LAYERS FOR RECONSTRUCTION AND REPAIR OF LOWER CLASS ROADS

  • Popis výsledku anglicky

    Today’s construction industry is increasingly putting concepts such as sustainability, recycling, emission, and energy reduction at the forefront. This article follows the same path, looking at the design of new, recycled road subbase layers. These layers are almost 100 % composed of reclaimed asphalt, milled to the appropriate fraction. This reclaimed asphalt is either mixed with a suitable binder, heated to a low temperature or a combination of both effects occurs. The research described in this paper is partially related to the newly developed standard CSN 73 6147 Cold recycling of pavement structural layers [1]. The aim of the research is to economically and environmentally reuse even lower quality reclaimed asphalt, specifically in the subbase layer of pavements. Otherwise, this precious material is mainly used for the backfilling of roadsides.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road and Rail Infrastructure VIII, Proceedings of the Conference CETRA 2024

  • ISBN

  • ISSN

    1848-9850

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    693-699

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    ZAGREB, CROATIA

  • Místo konání akce

    Dubrovnik

  • Datum konání akce

    15. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku