Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainable asphalt recyclate base course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU154944" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU154944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.vut.cz/items/ec587a45-1ca8-4928-a608-6467652797bc" target="_blank" >https://dspace.vut.cz/items/ec587a45-1ca8-4928-a608-6467652797bc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainable asphalt recyclate base course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the construction industry nowadays, it is the concepts such as sustainability, recycling, emission and energy reduction which are coming to the fore. This article follows the same path, looking at the design of new, recycled road subbase layers. These layers are almost 100% composed of recovered reclaimed asphalt, crushed to the appropriate fraction. This reclaimed asphalt is either mixed with a suitable binder, heated to a low temperature, or a combination of both effects occurs. The research described in this paper is partially related to the newly developed standard ČSN 73 6147 Cold recycling of pavement structural layers [1]. The aim of this research is to economically and environmentally reuse reclaimed asphalts of lower quality, specifically in the subbase layer of pavements. Otherwise, this precious material is mainly used for the backfilling of roadsides.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable asphalt recyclate base course

  • Popis výsledku anglicky

    In the construction industry nowadays, it is the concepts such as sustainability, recycling, emission and energy reduction which are coming to the fore. This article follows the same path, looking at the design of new, recycled road subbase layers. These layers are almost 100% composed of recovered reclaimed asphalt, crushed to the appropriate fraction. This reclaimed asphalt is either mixed with a suitable binder, heated to a low temperature, or a combination of both effects occurs. The research described in this paper is partially related to the newly developed standard ČSN 73 6147 Cold recycling of pavement structural layers [1]. The aim of this research is to economically and environmentally reuse reclaimed asphalts of lower quality, specifically in the subbase layer of pavements. Otherwise, this precious material is mainly used for the backfilling of roadsides.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů