Pokročilá diagnostika srdcovek – projekt Výhybka 4.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU155498" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU155498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pokročilá diagnostika srdcovek – projekt Výhybka 4.0
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2020 byl zahájen projekt Výhybka 4.0, jehož základní motivací bylo přizpůsobit konvenční konstrukci železničních výhybek a výhybkových konstrukcí technologiím Průmyslu 4.0. Hlavním cílem bylo vyvinout pro pevné srdcovky autonomní diagnostický systém využívající instalované senzory a umělou inteligenci při vyhodnocování signálu. Tento systémumožňuje rozhodnout o údržbovém zásahu dříve, než dojde k poruše, která by mohla významně ovlivnit bezpečnost a spolehlivost železniční dopravy.
Název v anglickém jazyce
Advanced Diagnostics of Crossings - project Turnout 4.0
Popis výsledku anglicky
In 2020, the project Turnout 4.0 was launched, the basic motivation of which was to adapt the conventional structure of railway switches and crossings to the technologies of Industry 4.0. The main objective was to develop an autonomous diagnostic system for common crossings using installed sensors and artificial intelligence for signal evaluation. This system allows a decision to be made on maintenance intervention before a failure occurs that could significantly affect the safety and reliability of rail transport.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000091" target="_blank" >CK01000091: Výhybka 4.0</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů