Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combined Tensile-Bending Load Simulation of the Notched Thick Wall Multi-Layer Laminate Composite Used for Aircraft Body Building

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3A00000191" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:00000191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combined Tensile-Bending Load Simulation of the Notched Thick Wall Multi-Layer Laminate Composite Used for Aircraft Body Building

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A stress strain analysis of a thick wall multi-layered laminate specimen, unsymmetrically loaded by a tensile-bending combination, with the central notch in the shape of a round hole was performed by the finite element method. Orthotropic behavior of single material layers, real nonlinear material properties and geometric nonlinearities induced by large deformations were considered in the finite element model. The performed numerical investigation was used as a prototype simulation of the real materialbehavior to model real tensile-bending loading conditions in riveted lap joints of the aircraft fuselage structure. Results of the parametric study for various tensile loading and various tensile-bending ratio are summarized graphically.

  • Název v anglickém jazyce

    Combined Tensile-Bending Load Simulation of the Notched Thick Wall Multi-Layer Laminate Composite Used for Aircraft Body Building

  • Popis výsledku anglicky

    A stress strain analysis of a thick wall multi-layered laminate specimen, unsymmetrically loaded by a tensile-bending combination, with the central notch in the shape of a round hole was performed by the finite element method. Orthotropic behavior of single material layers, real nonlinear material properties and geometric nonlinearities induced by large deformations were considered in the finite element model. The performed numerical investigation was used as a prototype simulation of the real materialbehavior to model real tensile-bending loading conditions in riveted lap joints of the aircraft fuselage structure. Results of the parametric study for various tensile loading and various tensile-bending ratio are summarized graphically.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ninth International ANSYS Users Conference and Exhibition

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ANSYS, Inc., Southpointe, 275 Technology Drive, Canonsburgh, PA 15317

  • Místo vydání

    Pittsburgh, Pennsylvania, U.S.A.

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku