Combined Tensile-Bending Load Simulation of the Notched Thick Wall Multi-Layer Laminate Composite Used for Aircraft Body Building
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3A00000191" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:00000191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined Tensile-Bending Load Simulation of the Notched Thick Wall Multi-Layer Laminate Composite Used for Aircraft Body Building
Popis výsledku v původním jazyce
A stress strain analysis of a thick wall multi-layered laminate specimen, unsymmetrically loaded by a tensile-bending combination, with the central notch in the shape of a round hole was performed by the finite element method. Orthotropic behavior of single material layers, real nonlinear material properties and geometric nonlinearities induced by large deformations were considered in the finite element model. The performed numerical investigation was used as a prototype simulation of the real materialbehavior to model real tensile-bending loading conditions in riveted lap joints of the aircraft fuselage structure. Results of the parametric study for various tensile loading and various tensile-bending ratio are summarized graphically.
Název v anglickém jazyce
Combined Tensile-Bending Load Simulation of the Notched Thick Wall Multi-Layer Laminate Composite Used for Aircraft Body Building
Popis výsledku anglicky
A stress strain analysis of a thick wall multi-layered laminate specimen, unsymmetrically loaded by a tensile-bending combination, with the central notch in the shape of a round hole was performed by the finite element method. Orthotropic behavior of single material layers, real nonlinear material properties and geometric nonlinearities induced by large deformations were considered in the finite element model. The performed numerical investigation was used as a prototype simulation of the real materialbehavior to model real tensile-bending loading conditions in riveted lap joints of the aircraft fuselage structure. Results of the parametric study for various tensile loading and various tensile-bending ratio are summarized graphically.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ninth International ANSYS Users Conference and Exhibition
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
ANSYS, Inc., Southpointe, 275 Technology Drive, Canonsburgh, PA 15317
Místo vydání
Pittsburgh, Pennsylvania, U.S.A.
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—