Statistical analysis of stresses in Rigid Pavement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00199726" target="_blank" >RIV/62156489:43410/12:00199726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.waset.org/journals/ijece/v6/v6-42.pdf" target="_blank" >http://www.waset.org/journals/ijece/v6/v6-42.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Statistical analysis of stresses in Rigid Pavement
Popis výsledku v původním jazyce
Complex statistical analysis of stresses in concrete slab of the real type of rigid pavement is performed. The computational model of the pavement is designed as a spatial (3D) model, is based on a nonlinear variant of the finite element method that respects the structural nonlinearity, enables to model different arrangement of joints, and the entire model can be loaded by the thermal load. Interaction of neighboring slabs in joints and contact of the slab and the subsequent layer are modeled with helpof the special contact elements. Four concrete slabs separated by transverse and longitudinal joints, plus the additional subgrade layers and soil to the depth of about 3m are modeled. The thickness of individual layers, physical and mechanical properties of materials, characteristics of joints, and the temperature of the upper and lower surface of slabs are supposed to be random variables. The modern simulation technique Updated Latin Hypercube Sampling with 20 simulations is used for s
Název v anglickém jazyce
Statistical analysis of stresses in Rigid Pavement
Popis výsledku anglicky
Complex statistical analysis of stresses in concrete slab of the real type of rigid pavement is performed. The computational model of the pavement is designed as a spatial (3D) model, is based on a nonlinear variant of the finite element method that respects the structural nonlinearity, enables to model different arrangement of joints, and the entire model can be loaded by the thermal load. Interaction of neighboring slabs in joints and contact of the slab and the subsequent layer are modeled with helpof the special contact elements. Four concrete slabs separated by transverse and longitudinal joints, plus the additional subgrade layers and soil to the depth of about 3m are modeled. The thickness of individual layers, physical and mechanical properties of materials, characteristics of joints, and the temperature of the upper and lower surface of slabs are supposed to be random variables. The modern simulation technique Updated Latin Hypercube Sampling with 20 simulations is used for s
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World Academy of Science, Engineering and Technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
265-269
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—