Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RELIABILITY ANALYSIS OF DEFLECTIONS OF CONCRETE PAVEMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97063" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RELIABILITY ANALYSIS OF DEFLECTIONS OF CONCRETE PAVEMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To incorporate uncertainties in input variables into the analyses of pavement structures the special numerical simulation techniques are used. To show possibilities of such methods the reliability analysis of deflections of the real concrete pavement isperformed. The computational model of pavement behavior is based on nonlinear Finite Element Method. Four concrete slabs, all other layers and longitudinal and transverse joints are modeled as 3D space. Joints, contact of slabs in joints, contact of concrete slab and subsequent layer, and loading from temperature changes are modeled in detail. Layer thicknesses, mechanical properties of layer material, characteristics of joints, and temperature on both surfaces of concrete slab are supposed to be randomvariables. The modern simulation technique Updated Latin Hypercube Sampling with 20 simulations is used. The results of statistical and sensitivity analysis of deflections in totally 53 points of slab surface are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    RELIABILITY ANALYSIS OF DEFLECTIONS OF CONCRETE PAVEMENT

  • Popis výsledku anglicky

    To incorporate uncertainties in input variables into the analyses of pavement structures the special numerical simulation techniques are used. To show possibilities of such methods the reliability analysis of deflections of the real concrete pavement isperformed. The computational model of pavement behavior is based on nonlinear Finite Element Method. Four concrete slabs, all other layers and longitudinal and transverse joints are modeled as 3D space. Joints, contact of slabs in joints, contact of concrete slab and subsequent layer, and loading from temperature changes are modeled in detail. Layer thicknesses, mechanical properties of layer material, characteristics of joints, and temperature on both surfaces of concrete slab are supposed to be randomvariables. The modern simulation technique Updated Latin Hypercube Sampling with 20 simulations is used. The results of statistical and sensitivity analysis of deflections in totally 53 points of slab surface are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IBRACON 2011

  • ISBN

    978-0-415-47557-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Florianopolis

  • Datum konání akce

    2. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku