RELIABILITY ANALYSIS OF DEFLECTIONS OF CONCRETE PAVEMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97063" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
RELIABILITY ANALYSIS OF DEFLECTIONS OF CONCRETE PAVEMENT
Popis výsledku v původním jazyce
To incorporate uncertainties in input variables into the analyses of pavement structures the special numerical simulation techniques are used. To show possibilities of such methods the reliability analysis of deflections of the real concrete pavement isperformed. The computational model of pavement behavior is based on nonlinear Finite Element Method. Four concrete slabs, all other layers and longitudinal and transverse joints are modeled as 3D space. Joints, contact of slabs in joints, contact of concrete slab and subsequent layer, and loading from temperature changes are modeled in detail. Layer thicknesses, mechanical properties of layer material, characteristics of joints, and temperature on both surfaces of concrete slab are supposed to be randomvariables. The modern simulation technique Updated Latin Hypercube Sampling with 20 simulations is used. The results of statistical and sensitivity analysis of deflections in totally 53 points of slab surface are discussed.
Název v anglickém jazyce
RELIABILITY ANALYSIS OF DEFLECTIONS OF CONCRETE PAVEMENT
Popis výsledku anglicky
To incorporate uncertainties in input variables into the analyses of pavement structures the special numerical simulation techniques are used. To show possibilities of such methods the reliability analysis of deflections of the real concrete pavement isperformed. The computational model of pavement behavior is based on nonlinear Finite Element Method. Four concrete slabs, all other layers and longitudinal and transverse joints are modeled as 3D space. Joints, contact of slabs in joints, contact of concrete slab and subsequent layer, and loading from temperature changes are modeled in detail. Layer thicknesses, mechanical properties of layer material, characteristics of joints, and temperature on both surfaces of concrete slab are supposed to be randomvariables. The modern simulation technique Updated Latin Hypercube Sampling with 20 simulations is used. The results of statistical and sensitivity analysis of deflections in totally 53 points of slab surface are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IBRACON 2011
ISBN
978-0-415-47557-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Florianopolis
Datum konání akce
2. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—