Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interaction of forced ventilation and traffic induced flow field in a road tunnel: Eulerian-Lagrangian computational model.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3A00000220" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:00000220 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/00:PU55647

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interaction of forced ventilation and traffic induced flow field in a road tunnel: Eulerian-Lagrangian computational model.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to thediscrete phase of moving objects - cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. A complexscenario has been set up to predict under what conditions the emissions are entrained by the traffic outside the tunnel. The results show how thr traffic intself can either help or obstruct forced ventilation system inside the tunnel.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction of forced ventilation and traffic induced flow field in a road tunnel: Eulerian-Lagrangian computational model.

  • Popis výsledku anglicky

    An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to thediscrete phase of moving objects - cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. A complexscenario has been set up to predict under what conditions the emissions are entrained by the traffic outside the tunnel. The results show how thr traffic intself can either help or obstruct forced ventilation system inside the tunnel.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC%20G3.10" target="_blank" >OC G3.10: Vývoj a aplikace CFD modelu na větrání dopravního tunelu se zahrnutím vlivu dopravy na velikost průtoku a turbulenci.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International conference on Ventilation for contaminant Control

  • ISBN

    951-802-363-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Finish Institute of Occupational health

  • Místo vydání

    Helsinki, Finsko

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku