Interaction of forced ventilation and traffic induced flow field in a road tunnel: Eulerian-Lagrangian computational model.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3A00000220" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:00000220 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/00:PU55647
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interaction of forced ventilation and traffic induced flow field in a road tunnel: Eulerian-Lagrangian computational model.
Popis výsledku v původním jazyce
An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to thediscrete phase of moving objects - cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. A complexscenario has been set up to predict under what conditions the emissions are entrained by the traffic outside the tunnel. The results show how thr traffic intself can either help or obstruct forced ventilation system inside the tunnel.
Název v anglickém jazyce
Interaction of forced ventilation and traffic induced flow field in a road tunnel: Eulerian-Lagrangian computational model.
Popis výsledku anglicky
An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to thediscrete phase of moving objects - cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. A complexscenario has been set up to predict under what conditions the emissions are entrained by the traffic outside the tunnel. The results show how thr traffic intself can either help or obstruct forced ventilation system inside the tunnel.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20G3.10" target="_blank" >OC G3.10: Vývoj a aplikace CFD modelu na větrání dopravního tunelu se zahrnutím vlivu dopravy na velikost průtoku a turbulenci.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
6th International conference on Ventilation for contaminant Control
ISBN
951-802-363-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Finish Institute of Occupational health
Místo vydání
Helsinki, Finsko
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—