Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Euleruv-Lagrangeuv model simulující dynamiku dopravy a její vliv na provozní větrání tunelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU48054" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU48054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eulerian-Lagrangian model for traffic dynamics and its impact on operational ventilation of road tunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with a computational Eulerian-Lagrangian model that simulates movement of cars inside a road tunnel and its impact on operational ventilation. The model simulates moving cars as a discrete objects that "fly" through the tunnel. Theobjects are treated with Lagrangian momentum equation and their velocity is solved along their trajectories that are determined by the shape of the roadway. The ambient air is solved with a commercial CFD code StarCD. Due to drag force, the cars virtuallly change their velocity, but this latter is continuously re-set to its original value. Momentum equation for continuous phase contains an additional source term that results from the net efflux of momentum of cars when they enter and leave a particularcontrol volume of the solution domain. The model [1] can simulate cars moving with different speed and traffic rate in individual traffic lanes. As a result we obtain flow rate generated by moving vehicles as a function of traffic speed an

  • Název v anglickém jazyce

    Eulerian-Lagrangian model for traffic dynamics and its impact on operational ventilation of road tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with a computational Eulerian-Lagrangian model that simulates movement of cars inside a road tunnel and its impact on operational ventilation. The model simulates moving cars as a discrete objects that "fly" through the tunnel. Theobjects are treated with Lagrangian momentum equation and their velocity is solved along their trajectories that are determined by the shape of the roadway. The ambient air is solved with a commercial CFD code StarCD. Due to drag force, the cars virtuallly change their velocity, but this latter is continuously re-set to its original value. Momentum equation for continuous phase contains an additional source term that results from the net efflux of momentum of cars when they enter and leave a particularcontrol volume of the solution domain. The model [1] can simulate cars moving with different speed and traffic rate in individual traffic lanes. As a result we obtain flow rate generated by moving vehicles as a function of traffic speed an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Wind Engineering & Industrial Aerodynamics

  • ISSN

    0167-6105

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2005

  • Číslo periodika v rámci svazku

    93

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    61-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus