Modelling of Moving Vehicles and their Influence on the Pollutant Dispersion in a Street Canyon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F99%3A00000129" target="_blank" >RIV/00216305:26210/99:00000129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of Moving Vehicles and their Influence on the Pollutant Dispersion in a Street Canyon
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we present a quasi-steady approach to modelling the influence of moving vehicles on flow field and pollutants dispersion in a street canyon. This is a combination of Eulerian and Lagrangean approach and contains solution of additional sources to momentum equations. Also presented a modification of the standard k-e model of turbulence. The modification is based on a source term in the kinetic energy equation. Three different modification of the equation for turbulence induced by moving carswere tested.In this contribution we present results, which we obtained by solving turbulent flow field and pollutants distribution in the street canyon. Several different cases are presented. Particular cases differ in traffic density, speed of cars, number of traffic lanes and traffic direction. The results provide values of flow rate entrained into and out of the street canyon and velocity and pollutant concentration distribution in the street canyon.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Moving Vehicles and their Influence on the Pollutant Dispersion in a Street Canyon
Popis výsledku anglicky
In this paper we present a quasi-steady approach to modelling the influence of moving vehicles on flow field and pollutants dispersion in a street canyon. This is a combination of Eulerian and Lagrangean approach and contains solution of additional sources to momentum equations. Also presented a modification of the standard k-e model of turbulence. The modification is based on a source term in the kinetic energy equation. Three different modification of the equation for turbulence induced by moving carswere tested.In this contribution we present results, which we obtained by solving turbulent flow field and pollutants distribution in the street canyon. Several different cases are presented. Particular cases differ in traffic density, speed of cars, number of traffic lanes and traffic direction. The results provide values of flow rate entrained into and out of the street canyon and velocity and pollutant concentration distribution in the street canyon.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OE32" target="_blank" >OE32: Transport a přeměna emisních složek ovlivnňujících životní prostředí v traposféře nad Evropou: 2. fáze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
8th International Symposium Transport and Air Pollution
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Rudolf Pischinger
Místo vydání
Graz, Austria
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—