Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dispersion of Pollutants in Street Canyon and Street Intersection Under Traffic Induced Flow and Turbulence Using Low - Re k-e Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F99%3A00000124" target="_blank" >RIV/00216305:26210/99:00000124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dispersion of Pollutants in Street Canyon and Street Intersection Under Traffic Induced Flow and Turbulence Using Low - Re k-e Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A 3-D Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The method is applied to pollutants dispersion in an individual street canyon and the system of two street canyons forming a perpendicular intersection. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to continuous phase and Lagrangian approach to moving vehicles. Speed of wind was assigned values of 4, 7 and 12 m/s. One-way and two-way traffic with different traffic rates per lane is considered. In case of intersection, longitudinal wind was assumed. Predictions show differences in the pollutants dispersion in case of one- and two-way traffic.

  • Název v anglickém jazyce

    Dispersion of Pollutants in Street Canyon and Street Intersection Under Traffic Induced Flow and Turbulence Using Low - Re k-e Model

  • Popis výsledku anglicky

    A 3-D Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The method is applied to pollutants dispersion in an individual street canyon and the system of two street canyons forming a perpendicular intersection. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to continuous phase and Lagrangian approach to moving vehicles. Speed of wind was assigned values of 4, 7 and 12 m/s. One-way and two-way traffic with different traffic rates per lane is considered. In case of intersection, longitudinal wind was assumed. Predictions show differences in the pollutants dispersion in case of one- and two-way traffic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OE32" target="_blank" >OE32: Transport a přeměna emisních složek ovlivnňujících životní prostředí v traposféře nad Evropou: 2. fáze</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1999

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th International Conference on Harmonization within Atmospheric Dispersion Modelling for Regulatory Purposes

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    CORIA - UMR 6614 CNRS - UNIVERSITE & INSA DE ROUEN

  • Místo vydání

    Rouen, France

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku