Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DISPERSION OF POLLUTANTS IN STREET CANYON AND STREET INTERSECTION UNDER TRAFFIC INDUCED FLOW AND TURBULENCE USING LOW-Re k-e MODEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34377" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DISPERSION OF POLLUTANTS IN STREET CANYON AND STREET INTERSECTION UNDER TRAFFIC INDUCED FLOW AND TURBULENCE USING LOW-Re k-e MODEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A 3-D Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The method is applied to pollutants dispersion in an individual street canyon and the system of two street canyons forming a perpendicular intersection. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to continuous phase and Lagrangian approach to moving vehicles. Speed of wind was assigned values of 4, 7 and 12 m/s. One-way and two-way traffic with ddifferent traffic rates per lane is considered. In case of intersection, longitudinal wind was assumed. Predictions show differences in the pollutants dispersion in case of one- and two-way traffic.

  • Název v anglickém jazyce

    DISPERSION OF POLLUTANTS IN STREET CANYON AND STREET INTERSECTION UNDER TRAFFIC INDUCED FLOW AND TURBULENCE USING LOW-Re k-e MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    A 3-D Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The method is applied to pollutants dispersion in an individual street canyon and the system of two street canyons forming a perpendicular intersection. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to continuous phase and Lagrangian approach to moving vehicles. Speed of wind was assigned values of 4, 7 and 12 m/s. One-way and two-way traffic with ddifferent traffic rates per lane is considered. In case of intersection, longitudinal wind was assumed. Predictions show differences in the pollutants dispersion in case of one- and two-way traffic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of environment and pollution

  • ISSN

    0957-4352

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    160-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus