DISPERSION OF POLLUTANTS IN STREET CANYON AND STREET INTERSECTION UNDER TRAFFIC INDUCED FLOW AND TURBULENCE USING LOW-Re k-e MODEL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34377" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DISPERSION OF POLLUTANTS IN STREET CANYON AND STREET INTERSECTION UNDER TRAFFIC INDUCED FLOW AND TURBULENCE USING LOW-Re k-e MODEL
Popis výsledku v původním jazyce
A 3-D Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The method is applied to pollutants dispersion in an individual street canyon and the system of two street canyons forming a perpendicular intersection. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to continuous phase and Lagrangian approach to moving vehicles. Speed of wind was assigned values of 4, 7 and 12 m/s. One-way and two-way traffic with ddifferent traffic rates per lane is considered. In case of intersection, longitudinal wind was assumed. Predictions show differences in the pollutants dispersion in case of one- and two-way traffic.
Název v anglickém jazyce
DISPERSION OF POLLUTANTS IN STREET CANYON AND STREET INTERSECTION UNDER TRAFFIC INDUCED FLOW AND TURBULENCE USING LOW-Re k-e MODEL
Popis výsledku anglicky
A 3-D Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The method is applied to pollutants dispersion in an individual street canyon and the system of two street canyons forming a perpendicular intersection. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to continuous phase and Lagrangian approach to moving vehicles. Speed of wind was assigned values of 4, 7 and 12 m/s. One-way and two-way traffic with ddifferent traffic rates per lane is considered. In case of intersection, longitudinal wind was assumed. Predictions show differences in the pollutants dispersion in case of one- and two-way traffic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of environment and pollution
ISSN
0957-4352
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
160-170
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—