Pollution Dispersion in Street Canyon Under Traffic Induced Flow and Turbulence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F99%3A00000130" target="_blank" >RIV/00216305:26210/99:00000130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pollution Dispersion in Street Canyon Under Traffic Induced Flow and Turbulence
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a computational model for traffic induced flow field and turbulence in a 3D street canyon. An Eulerian-Lagrangean model developed is presented that accounts for moving vehicles in several combinations of traffic lanes, one- or two-way traffic and different traffic rates. Moving vehicles are treated as a discrete phase using Particle-Source-In-Cell method. A Lagrangean momentum equation is solved for moving vehicles and additional momentum source is calculated for the momentum of continuos phase of ambiant air. Also several formulas for traffic induced turbulence are tested to show the influence on the flow field entrained into the street canyon. The street canyon is defined with an aspect ratio of W/H=1.27. As the results the velocity field in the mid-cross section of the canyon is presented showing the influence of traffic rate and one- or two-way traffic in two or four lanes.
Název v anglickém jazyce
Pollution Dispersion in Street Canyon Under Traffic Induced Flow and Turbulence
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a computational model for traffic induced flow field and turbulence in a 3D street canyon. An Eulerian-Lagrangean model developed is presented that accounts for moving vehicles in several combinations of traffic lanes, one- or two-way traffic and different traffic rates. Moving vehicles are treated as a discrete phase using Particle-Source-In-Cell method. A Lagrangean momentum equation is solved for moving vehicles and additional momentum source is calculated for the momentum of continuos phase of ambiant air. Also several formulas for traffic induced turbulence are tested to show the influence on the flow field entrained into the street canyon. The street canyon is defined with an aspect ratio of W/H=1.27. As the results the velocity field in the mid-cross section of the canyon is presented showing the influence of traffic rate and one- or two-way traffic in two or four lanes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OE32" target="_blank" >OE32: Transport a přeměna emisních složek ovlivnňujících životní prostředí v traposféře nad Evropou: 2. fáze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2nd International Conference Urban Air Quality
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institute of Physics, London
Místo vydání
Madrid, Spain
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—