Výpočtový model radiálního ložiska pro virtuální motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34134" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočtový model radiálního ložiska pro virtuální motor
Popis výsledku v původním jazyce
Při vývoji soudobých pohonných jednotek se špičkovými technickoekonomickými parametry se stále ve větší míře uplatňují komplexní výpočtové modely, jejichž úroveň lze díky rozvoji moderních matematických numerických metod a výpočetní techniky postupně zvyšovat. V oblasti výpočtového modelování mechanických struktur hnacích ústrojí má nezastupitelné místo především metoda konečných prvků (MKP), která ve spojení s moderními prostředky počítačového konstruování (CAD) umožňuje vytvářet složité modely s velkýým počtem stupňů volnosti, vhodné zejména pro základní pevnostní a akustické analýzy. Současné programové systémy MKP však zpravidla neobsahují prostředky srovnatelné úrovně pro modelování interakcí mechanických substruktur, pokud jejich vazby jsou vytvořeny např. radiálními či axiálními kluznými ložisky, ozubenými koly apod. Jako typický příklad lze v této souvislosti uvést kluzné uložení klikového hřídele v bloku spalovacího motoru.
Název v anglickém jazyce
Computational Model of Radial Bearing for Virtual Engine
Popis výsledku anglicky
The simulation of cranktrain dynamics is a central module of the virtual engine. In the case of dynamic structural calculations the Finite Element Analysis is state of the art. Multi-Body Systems are suitable for the calculation of the dynamic relationsbetween several parts. Solving the equations of motion iteratively in time domain, the MBS-solvers are useful for the consideration of non-linear effects as well. In the case of the simulation of cranktrain dynamics hydrodynamic effects are very importannt. For the calculation of the radial bearing reactions several hydrodynamic simulation codes, based on the solution of the Reynolds differential equation, have been developed for the calculation of the oil pressure distribution in the bearing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXIII. medzinárodá konferencia katedier a pracovísk spal?ovacích motorov slovenských a českých vysokých škô
ISBN
80-8069-051-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
183-188
Název nakladatele
Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre
Místo vydání
Nitra, Slovenská republika
Místo konání akce
Ráčkova Dolina
Datum konání akce
19. 9. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—