Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočtový model radiálního ložiska pro virtuální motor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34134" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výpočtový model radiálního ložiska pro virtuální motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při vývoji soudobých pohonných jednotek se špičkovými technickoekonomickými parametry se stále ve větší míře uplatňují komplexní výpočtové modely, jejichž úroveň lze díky rozvoji moderních matematických numerických metod a výpočetní techniky postupně zvyšovat. V oblasti výpočtového modelování mechanických struktur hnacích ústrojí má nezastupitelné místo především metoda konečných prvků (MKP), která ve spojení s moderními prostředky počítačového konstruování (CAD) umožňuje vytvářet složité modely s velkýým počtem stupňů volnosti, vhodné zejména pro základní pevnostní a akustické analýzy. Současné programové systémy MKP však zpravidla neobsahují prostředky srovnatelné úrovně pro modelování interakcí mechanických substruktur, pokud jejich vazby jsou vytvořeny např. radiálními či axiálními kluznými ložisky, ozubenými koly apod. Jako typický příklad lze v této souvislosti uvést kluzné uložení klikového hřídele v bloku spalovacího motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Model of Radial Bearing for Virtual Engine

  • Popis výsledku anglicky

    The simulation of cranktrain dynamics is a central module of the virtual engine. In the case of dynamic structural calculations the Finite Element Analysis is state of the art. Multi-Body Systems are suitable for the calculation of the dynamic relationsbetween several parts. Solving the equations of motion iteratively in time domain, the MBS-solvers are useful for the consideration of non-linear effects as well. In the case of the simulation of cranktrain dynamics hydrodynamic effects are very importannt. For the calculation of the radial bearing reactions several hydrodynamic simulation codes, based on the solution of the Reynolds differential equation, have been developed for the calculation of the oil pressure distribution in the bearing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXIII. medzinárodá konferencia katedier a pracovísk spal?ovacích motorov slovenských a českých vysokých škô

  • ISBN

    80-8069-051-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    183-188

  • Název nakladatele

    Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra, Slovenská republika

  • Místo konání akce

    Ráčkova Dolina

  • Datum konání akce

    19. 9. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku