Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chování kluzných ložisek při různých pracovních podmínkách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU57460" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU57460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behaviour of hydrodynamic bearings under various working conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hydrodynamic plain bearings represent an important member in combustion engines. They influence key parameters of power train units such as durability, wear-out, vibrations and noise. Their behavior is described by Reynolds differential equation. This equation is solved for several bearing states (about 60 eccentricities and 60 misalignment angles) prior to the dynamic analysis. The results are stored in databases of non-dimensional reaction forces. The aim of endeavor is to implement topical design moddel of plain bearing into the complex calculation model of combustion engine called virtual engine. Virtual engine is created in multi-body system, which is suitable for kinematical and dynamic simulation of very difficult mechanisms. Rigid but first ofall flexible parts are used. Subject of interest are plain bearings which can work under various working conditions such as different gas force, bearing clearance and oil viscosity. Effect of oil supply type on oil pressure and oil flow i

  • Název v anglickém jazyce

    Behaviour of hydrodynamic bearings under various working conditions

  • Popis výsledku anglicky

    Hydrodynamic plain bearings represent an important member in combustion engines. They influence key parameters of power train units such as durability, wear-out, vibrations and noise. Their behavior is described by Reynolds differential equation. This equation is solved for several bearing states (about 60 eccentricities and 60 misalignment angles) prior to the dynamic analysis. The results are stored in databases of non-dimensional reaction forces. The aim of endeavor is to implement topical design moddel of plain bearing into the complex calculation model of combustion engine called virtual engine. Virtual engine is created in multi-body system, which is suitable for kinematical and dynamic simulation of very difficult mechanisms. Rigid but first ofall flexible parts are used. Subject of interest are plain bearings which can work under various working conditions such as different gas force, bearing clearance and oil viscosity. Effect of oil supply type on oil pressure and oil flow i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník abstraktů

  • ISBN

    80-213-1510-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    17-25

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta technická

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými lesy

  • Datum konání akce

    19. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku