Chování kluzných ložisek při různých pracovních podmínkách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU57460" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU57460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Behaviour of hydrodynamic bearings under various working conditions
Popis výsledku v původním jazyce
Hydrodynamic plain bearings represent an important member in combustion engines. They influence key parameters of power train units such as durability, wear-out, vibrations and noise. Their behavior is described by Reynolds differential equation. This equation is solved for several bearing states (about 60 eccentricities and 60 misalignment angles) prior to the dynamic analysis. The results are stored in databases of non-dimensional reaction forces. The aim of endeavor is to implement topical design moddel of plain bearing into the complex calculation model of combustion engine called virtual engine. Virtual engine is created in multi-body system, which is suitable for kinematical and dynamic simulation of very difficult mechanisms. Rigid but first ofall flexible parts are used. Subject of interest are plain bearings which can work under various working conditions such as different gas force, bearing clearance and oil viscosity. Effect of oil supply type on oil pressure and oil flow i
Název v anglickém jazyce
Behaviour of hydrodynamic bearings under various working conditions
Popis výsledku anglicky
Hydrodynamic plain bearings represent an important member in combustion engines. They influence key parameters of power train units such as durability, wear-out, vibrations and noise. Their behavior is described by Reynolds differential equation. This equation is solved for several bearing states (about 60 eccentricities and 60 misalignment angles) prior to the dynamic analysis. The results are stored in databases of non-dimensional reaction forces. The aim of endeavor is to implement topical design moddel of plain bearing into the complex calculation model of combustion engine called virtual engine. Virtual engine is created in multi-body system, which is suitable for kinematical and dynamic simulation of very difficult mechanisms. Rigid but first ofall flexible parts are used. Subject of interest are plain bearings which can work under various working conditions such as different gas force, bearing clearance and oil viscosity. Effect of oil supply type on oil pressure and oil flow i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník abstraktů
ISBN
80-213-1510-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
17-25
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta technická
Místo vydání
—
Místo konání akce
Kostelec nad Černými lesy
Datum konání akce
19. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—