CFD modelling of dynamics of pollutants dispersion in city intersection and comparison with measurements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F02%3APU34624" target="_blank" >RIV/00216305:26210/02:PU34624 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CFD modelling of dynamics of pollutants dispersion in city intersection and comparison with measurements
Popis výsledku v původním jazyce
In this study authors focus on traffic dynamics and its impact on the pollutants dispersion in two street canyons forming an intersection equipped with traffic lights. A model based on Eulerian ? Lagrangian approach to moving objects has been developed and integrated into a commercial CFD code StarCD. Inclusion of traffic dynamic leads to a better description of dispersion processes of pollutants in an intersection, where peak values of pollutant concentrations are often located. Informations about trafffic situation were obtained from in-situ measurement. Results of CFD predictions of NOx concentrations are compared with measurements acquired from an automatic monitoring station located in the intersection.
Název v anglickém jazyce
CFD modelling of dynamics of pollutants dispersion in city intersection and comparison with measurements
Popis výsledku anglicky
In this study authors focus on traffic dynamics and its impact on the pollutants dispersion in two street canyons forming an intersection equipped with traffic lights. A model based on Eulerian ? Lagrangian approach to moving objects has been developed and integrated into a commercial CFD code StarCD. Inclusion of traffic dynamic leads to a better description of dispersion processes of pollutants in an intersection, where peak values of pollutant concentrations are often located. Informations about trafffic situation were obtained from in-situ measurement. Results of CFD predictions of NOx concentrations are compared with measurements acquired from an automatic monitoring station located in the intersection.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Air Pollution
ISBN
1-85312-916-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
111-121
Název nakladatele
WIT Press
Místo vydání
Southampton
Místo konání akce
Segovia
Datum konání akce
1. 7. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—