Počítačový model časově závislého řešení disperze polutantů v městské křižovatce a porovnání s měřením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU55907" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU55907 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPUTATIONAL MODEL FOR TRANSIENT POLLUTANTS DISPERSION IN CITY INTERSECTION AND COMPARISON WITH MEASUREMENTS
Popis výsledku v původním jazyce
Many city intersections are often heavily polluted due to intensive traffic. Dispersion of pollutants originating from traffic is directly connected with the geometry of the urban area and traffic conditions. The urban area is mostly heavily built-up area and buildings and other obstacles may significantly influence local concentrations. Moving vehicles enhance both micro- and large-scale mixing processes in their surrounding. Without taking account of traffic will lead to neglecting one of the most impportant phenomenon that influences mixing processes in the proximity of traffic paths. Influence of traffic is increasing namely in situation of very low wind speed. In this study authors focus on transient pollutants dispersion due to traffic dynamics in an actual intersection equipped with traffic lights located in the center of city of Brno. Inclusion of traffic dynamic leads to a better description of dispersion processes. Information about traffic situation were obtained from in-sit
Název v anglickém jazyce
COMPUTATIONAL MODEL FOR TRANSIENT POLLUTANTS DISPERSION IN CITY INTERSECTION AND COMPARISON WITH MEASUREMENTS
Popis výsledku anglicky
Many city intersections are often heavily polluted due to intensive traffic. Dispersion of pollutants originating from traffic is directly connected with the geometry of the urban area and traffic conditions. The urban area is mostly heavily built-up area and buildings and other obstacles may significantly influence local concentrations. Moving vehicles enhance both micro- and large-scale mixing processes in their surrounding. Without taking account of traffic will lead to neglecting one of the most impportant phenomenon that influences mixing processes in the proximity of traffic paths. Influence of traffic is increasing namely in situation of very low wind speed. In this study authors focus on transient pollutants dispersion due to traffic dynamics in an actual intersection equipped with traffic lights located in the center of city of Brno. Inclusion of traffic dynamic leads to a better description of dispersion processes. Information about traffic situation were obtained from in-sit
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
sborník 27th International Technical Meeting on Air Pollution Modeling and its Aplication
ISBN
0-230-94659-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
369-376
Název nakladatele
University of Calgary, Canada
Místo vydání
Banff, Calgary, Canada
Místo konání akce
Banff
Datum konání akce
24. 10. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—