Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Plánování pohybu skupiny robotů pomocí flocking algoritmu a Voroného diagramů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU65939" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU65939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Plánování pohybu skupiny robotů pomocí flocking algoritmu a Voroného diagramů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje techniky pro řízení a plánování pohybu skupiny robotů mezi dvěma danými místy v prostředí s překážkami. Tyto techniky jsou založeny na ?flocking? algoritmu simulující přirozený život, ve kterém mohou být simulovány houfující se či rojící se zvířata jako např. roje včel nebo hejna ryb, ale s menším ohledem na realitu jejich pohybu. Pro nalezení nejkratší cesty je použit A* algoritmus ve spojení s Voroného diagramem, který je jednou ze základních datových struktur ve výpočetní geometrii.Nejkratší cesta tvoří základ pro vytvoření koridoru umožňující přesun skupiny robotů. Jednoduchá pravidla pro simulaci shromažďujícího chování roje ? řídícího chování ? jsou separace, koheze a zarovnání. Hlavním cílem skupiny robotů je dosáhnutí co nejrychleji cíle při udržování koheze skupiny a zajištění toho, že skupina má největší možnou vzdálenost od okolních překážek. Používáme kombin

  • Název v anglickém jazyce

    Using Flocking Algorithms and Voronoi Diagram for Motion Planning of a Swarm of Robots

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents some techniques for controlling and motion planning of a swarm of robots in an environment with obstacles between two given places. These techniques are based on the flocking algorithm presented by (Reynolds, 1987) for simulating natural life in which we try to simulate real life herding or swarming animals like swarms of bees or schools of fish, but with lesser consideration to the reality of the motion. To find the shortest path between two places we use the A* algorithm and the Voronoi diagram, that is the data structure in the computational geometry. The shortest path serves as a basis to create a corridor to transfer a swarm of robots. Simple rules for simulating the flocking behaviour of swarm ? steering behaviours ? are separation, cohesion, and alignment. The main goal of the swarm of robots is to reach a destination as fast as possible, while strictly maintaining the cohesion of the swarm and to assure that the swarm has the biggest distance from obstacles

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the XXXth ASR '2005 Seminar Instruments and Control

  • ISBN

    80-248-0774-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    449-455

  • Název nakladatele

    VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    29. 4. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku