Plánování pohybu skupiny robotů pomocí flocking algoritmu a Voroného diagramů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU65939" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU65939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Plánování pohybu skupiny robotů pomocí flocking algoritmu a Voroného diagramů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje techniky pro řízení a plánování pohybu skupiny robotů mezi dvěma danými místy v prostředí s překážkami. Tyto techniky jsou založeny na ?flocking? algoritmu simulující přirozený život, ve kterém mohou být simulovány houfující se či rojící se zvířata jako např. roje včel nebo hejna ryb, ale s menším ohledem na realitu jejich pohybu. Pro nalezení nejkratší cesty je použit A* algoritmus ve spojení s Voroného diagramem, který je jednou ze základních datových struktur ve výpočetní geometrii.Nejkratší cesta tvoří základ pro vytvoření koridoru umožňující přesun skupiny robotů. Jednoduchá pravidla pro simulaci shromažďujícího chování roje ? řídícího chování ? jsou separace, koheze a zarovnání. Hlavním cílem skupiny robotů je dosáhnutí co nejrychleji cíle při udržování koheze skupiny a zajištění toho, že skupina má největší možnou vzdálenost od okolních překážek. Používáme kombin
Název v anglickém jazyce
Using Flocking Algorithms and Voronoi Diagram for Motion Planning of a Swarm of Robots
Popis výsledku anglicky
This paper presents some techniques for controlling and motion planning of a swarm of robots in an environment with obstacles between two given places. These techniques are based on the flocking algorithm presented by (Reynolds, 1987) for simulating natural life in which we try to simulate real life herding or swarming animals like swarms of bees or schools of fish, but with lesser consideration to the reality of the motion. To find the shortest path between two places we use the A* algorithm and the Voronoi diagram, that is the data structure in the computational geometry. The shortest path serves as a basis to create a corridor to transfer a swarm of robots. Simple rules for simulating the flocking behaviour of swarm ? steering behaviours ? are separation, cohesion, and alignment. The main goal of the swarm of robots is to reach a destination as fast as possible, while strictly maintaining the cohesion of the swarm and to assure that the swarm has the biggest distance from obstacles
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the XXXth ASR '2005 Seminar Instruments and Control
ISBN
80-248-0774-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
449-455
Název nakladatele
VŠB-TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
29. 4. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—