Modelování disperze suspendovaných částic v městských oblastech kombinací modelů dvou měřítek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3AE_601" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:E_601 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two-Scale Modeling of PM Dispersion in Large Urban Area
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper authors describe two-scale PM dispersion modeling in an urban area. CFD code StarCD was used to build up two models of the urban area. Combination of the regional model and the local scale model is used for the correct description of dispersion processes. The regional solution domain represents an area 12 x12 km. The local solution domain represents an area of approximately 1 x1 km. Traffic is considered as the primary source of airborne particles. The paper focuses on the modeling of deposition process of PM in an urban area and an accompanying process of re-suspension of once deposited particles that are lifted by traffic and dispersed into surroundings. Concentrations of PM10 are modeled and compared with results of measurements carriedout in several locations of the solution domain.
Název v anglickém jazyce
Two-Scale Modeling of PM Dispersion in Large Urban Area
Popis výsledku anglicky
In the paper authors describe two-scale PM dispersion modeling in an urban area. CFD code StarCD was used to build up two models of the urban area. Combination of the regional model and the local scale model is used for the correct description of dispersion processes. The regional solution domain represents an area 12 x12 km. The local solution domain represents an area of approximately 1 x1 km. Traffic is considered as the primary source of airborne particles. The paper focuses on the modeling of deposition process of PM in an urban area and an accompanying process of re-suspension of once deposited particles that are lifted by traffic and dispersed into surroundings. Concentrations of PM10 are modeled and compared with results of measurements carriedout in several locations of the solution domain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F098%2F520" target="_blank" >1F54H/098/520: Prašnost dopravy a její vlivy na imisní zatížení ovzduší suspendovanými částicemi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 2nd Conference on Environment and Transport
ISBN
2-85782-639-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
233-239
Název nakladatele
Francie: Inrests
Místo vydání
Francie, Reims
Místo konání akce
Reims
Datum konání akce
12. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—