Modelování disperze PM v vnitřních částech městské zástvby pomocí modelů malých rozměrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU55028" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU55028 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/05:#0000410 RIV/44994575:_____/05:#0000111 RIV/00216305:26110/05:#0000040 RIV/00216305:26210/05:#0000005
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Small scale PM Dispersion Modeling in the Inner Part of an Urban Area
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper authors present different ways of PM dispersion modeling in an urban area. The CFD code StarCD was used as an appropriate numerical tool. The study focuses on dispersion of particulate matter originating from traffic in the studied street canyon. A method developed for traffic-induced flow (Jicha at al., 2000) was applied for a correct inclusion of the traffic influence. Obtained results show a significant influence of traffic dynamic on the final PM concentration field. Two approaches ofPM dispersion were tested and compared. Eulerian Lagrangian approach seems to be more realistic and enables a more accurate description of the interaction between the continuous phase and particles. Passive scalar approach uses more simplifications but calculations are faster in comparison with Eulerian Lagrangian approach. Inverse modeling was used to determine local PM background concentrations. The local background PM concentrations represent approximately 50% of the total day PM10 co
Název v anglickém jazyce
Small scale PM Dispersion Modeling in the Inner Part of an Urban Area
Popis výsledku anglicky
In this paper authors present different ways of PM dispersion modeling in an urban area. The CFD code StarCD was used as an appropriate numerical tool. The study focuses on dispersion of particulate matter originating from traffic in the studied street canyon. A method developed for traffic-induced flow (Jicha at al., 2000) was applied for a correct inclusion of the traffic influence. Obtained results show a significant influence of traffic dynamic on the final PM concentration field. Two approaches ofPM dispersion were tested and compared. Eulerian Lagrangian approach seems to be more realistic and enables a more accurate description of the interaction between the continuous phase and particles. Passive scalar approach uses more simplifications but calculations are faster in comparison with Eulerian Lagrangian approach. Inverse modeling was used to determine local PM background concentrations. The local background PM concentrations represent approximately 50% of the total day PM10 co
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F098%2F520" target="_blank" >1F54H/098/520: Prašnost dopravy a její vlivy na imisní zatížení ovzduší suspendovanými částicemi</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Conference on Harmonisation within Atmospheric Dispersion Modeling for Regulatory Purposes - conference proceeding
ISBN
960-233-166-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
437-441
Název nakladatele
NA
Místo vydání
Řecko
Místo konání akce
Kréta
Datum konání akce
17. 10. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—