Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uplatnění lokálního numerického modelování při řešení rozptylu suspendovaných částic v městském ovzduší

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62172" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uplatnění lokálního numerického modelování při řešení rozptylu suspendovaných částic v městském ovzduší

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Centra velkých měst představují oblasti s nejvýznamnějším zatížením suspendovanými částicemi, za jejichž hlavní zdroj je považována intenzivní silniční doprava. Pohyb automobilů je spojen s generací primárních částic, které jsou uvolňovány z automobilů při jízdě, a sekundárních částic, zvířených intenzívním prouděním vzduchu v těsném okolí projíždějícího automobilů. K vysokým koncentrací suspendovaných částic v blízkosti městských komunikací dále přispívá omezená výměna vzduchu, daná místními podmínkamiproudění. Proudové pole je výrazně ovlivněno konfigurací budov, které často vytváří dlouhé uzavřené uliční kaňony. Nutnost použití modelování rozptylu suspendovaných částic vyplívá z potřeb plošného hodnocení koncentračního zatížení rozsáhlejších oblastí, zpětného dopočtu resuspenze jednotlivých komunikací, určování kritických oblastí z pohledu koncentrací suspendovaných čás

  • Název v anglickém jazyce

    Uplatnění lokálního numerického modelování při řešení rozptylu suspendovaných částic v městském ovzduší Utilizing of small-scale numerical modeling for PM description in urban areas

  • Popis výsledku anglicky

    Centra velkých měst představují oblasti s nejvýznamnějším zatížením suspendovanými částicemi, za jejichž hlavní zdroj je považována intenzivní silniční doprava. Pohyb automobilů je spojen s generací primárních částic, které jsou uvolňovány z automobilů při jízdě, a sekundárních částic, zvířených intenzívním prouděním vzduchu v těsném okolí projíždějícího automobilů. K vysokým koncentrací suspendovaných částic v blízkosti městských komunikací dále přispívá omezená výměna vzduchu, daná místními podmínkamiproudění. Proudové pole je výrazně ovlivněno konfigurací budov, které často vytváří dlouhé uzavřené uliční kaňony. Nutnost použití modelování rozptylu suspendovaných částic vyplívá z potřeb plošného hodnocení koncentračního zatížení rozsáhlejších oblastí, zpětného dopočtu resuspenze jednotlivých komunikací, určování kritických oblastí z pohledu koncentrací suspendovaných čás

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    prachové částice, disperze

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Praha: Státní zdravotní ústav

  • Verze

    Souhrnná sdělení

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno