Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CFD simulace výkonnostních extrémů klimatizačního systému v kabině letounu EV-55

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62788" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CFD simulace výkonnostních extrémů klimatizačního systému v kabině letounu EV-55

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá CFD simulací teplotních a proudových polí v kabině nově projektovaného letounu EV-55. Základní verze uspořádání interiéru kabiny umožňuje přepravit devět cestujících a dva členy posádky. Za účelem posouzení funkce klimatizačního systému kabiny při různých klimatických a provozních režimech byly vytvořeny dvě skupiny modelových situací, skupina A - kabina bez cestujících, skupina B - kabina plně obsazena cestujícími. Pro skupinu modelových situací B byl vytvořen geometrický model se zjednodušenými figurínami reprezentujícími cestující. Výsledky simulací byly využity pro ověření nezbytného tepelného výkonu pro vytápění kabiny při daných provozních podmínkách a také pro získání konkrétnější představy o teplotních a proudových polích, které bude navržený klimatizační systém v kabině letounu vytvářet.

  • Název v anglickém jazyce

    CFD Simulation of ECS Operation Extrems in Cabin of EV-55 Airplane

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with CFD simulation of temperature and airflow patterns in cabin of new designed airplane EV-55. Influence of different operation of airplane on performance of Environmental control system (ECS) was studied. Two groups of cases were studied, group A - empty cabin, group B - completely occupied cabin. A simplified model of human body was created and placed into models (group of cases B). Simulations were focused on getting detailed information about necessary heating output of ECS

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Simulace budov a techniky prostředí 2006

  • ISBN

    80-01-03577-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    129-134

  • Název nakladatele

    IBPSA-CZ

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku