Simulace kvality větrání kabiny malého dopravního letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU68897" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU68897 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulace kvality větrání kabiny malého dopravního letounu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá numerickou simulací kvality mikroklimatu v kabině připravovaného malého dopravního letounu EV-55. V základní verzi vybavení je letoun schopen pojmout devět cestujících a dva členy posádky. Celkový objem kabiny pro cestující je 9,5 m3což vyžaduje velice přesné řízení větrání, vytápění a klimatizace. Hlavním účelem výzkumu bylo zjistit vliv provozních podmínek (pozemní provoz/let) a vliv obsazenosti kabiny (prázdná/plně obsazená) na kvalitu větrání v kabině. Pro modelování bylo vytvořeno šest modelových situací rozdělených do dvou skupin: skupina A prázdná kabina (modely A1 a A2 pozemní provoz, model A3 let) a skupina B model plně obsazené kabiny (modely B1 a B2 pozemní provoz, model B3 let). Kvalita větrání byla posuzována na základě index stáří vzduchu (AA - Age of Air), který je jedním z klíčových parametrů při posuzování kvality vnitřního mikroklimatu . Všechny modely byly vytvořeny prostředn
Název v anglickém jazyce
Numerical simualtion of indoor environment quilaty in the cabine of small aircraft
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a numerical simulation of indoor air quality in the cabin of small commercial aircraft EV-55. The EV-55 in its basic version of interior can carry nine passengers and two crew members. The volume of the passengers' cabin is 9.5 m3 therefore close control of ventilation is necessary. The purpose of the study was to investigate the effect of operation conditions (ground/cruise) and occupancy of the cabin (empty/full) on indoor air quality in the cabin. Six cases separated into two groups have been investigated: group A - the empty cabin model (cases A1 and A2 - ground operation of aircraft, case A3 - cruise) and group B - model of a fully occupied cabin (cases B1 and B2 - ground operation of aircraft, case B3 - cruise). The Age of Air (AA), one of the key parameters in the determination of indoor air quality, was simulated. All models were created using Star-CD ver. 4.02 (pre/postprocessor, solver).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVI. Mezinárodní vědecká konference kateder a procovišť mechaniky tekutin a termomechaniky - Sborník z konference
ISBN
80-86786-09-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
25-26
Název nakladatele
Jiří Nožička - Grandient
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Herbertov
Datum konání akce
28. 8. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—