Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočet šíření trhliny při zatěžování spektrem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU71011" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU71011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Fatigue Crack Growth under the Spectrum Loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the methodology of numerical simulation of fatigue crack growth under the spectrum loading and its application on integrally stiffened panels manufactured using high speed cutting. A load sequence generated from the spectrum of B737 airplane similar to the standardized load sequence for flight simulation tests on transport aircraft wing structures TWIST was applied. The methodology starts by the determination of stress intensity factors from FEM results using crack closure technique. Subsequent crack growth analysis is done in NASGRO and uses a description of crack growth rates by the Forman-Newman-de Koning relationship. Two crack growth models were tested: non interaction and Willenborg model. Verification of analyses was basedon tests of integral panels and CCT specimens performed under the spectrum loading at the IAE laboratory. In order to determine crack growth rate data, additional tests on CCT specimens using the constant amplitude loading were also carr

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Fatigue Crack Growth under the Spectrum Loading

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the methodology of numerical simulation of fatigue crack growth under the spectrum loading and its application on integrally stiffened panels manufactured using high speed cutting. A load sequence generated from the spectrum of B737 airplane similar to the standardized load sequence for flight simulation tests on transport aircraft wing structures TWIST was applied. The methodology starts by the determination of stress intensity factors from FEM results using crack closure technique. Subsequent crack growth analysis is done in NASGRO and uses a description of crack growth rates by the Forman-Newman-de Koning relationship. Two crack growth models were tested: non interaction and Willenborg model. Verification of analyses was basedon tests of integral panels and CCT specimens performed under the spectrum loading at the IAE laboratory. In order to determine crack growth rate data, additional tests on CCT specimens using the constant amplitude loading were also carr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    18-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus