Analysis of Vehicle Dynamics using Kalman Filter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU72744" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU72744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Vehicle Dynamics using Kalman Filter
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents possible benefits of using Kalman filter to estimate vehicle dynamics states based on signals measured by sensors installed in an experimental car. The filtration process was applied to real data obtained from testing manoeuvre as per ISO/WD 3888-2 standard. Bicycle model of a vehicle was used for state description of dynamics. Lateral dynamics was investigated. Discrete Kalman filter implemented in Matlab-Simulink software environment was used for analysis.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Vehicle Dynamics using Kalman Filter
Popis výsledku anglicky
This article presents possible benefits of using Kalman filter to estimate vehicle dynamics states based on signals measured by sensors installed in an experimental car. The filtration process was applied to real data obtained from testing manoeuvre as per ISO/WD 3888-2 standard. Bicycle model of a vehicle was used for state description of dynamics. Lateral dynamics was investigated. Discrete Kalman filter implemented in Matlab-Simulink software environment was used for analysis.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
SIMULATION MODELLING OF MECHATRONIC SYSTEMS III
ISBN
978-80-214-3559-9
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Počet stran knihy
256
Název nakladatele
Brno University of Technology, Faculty on Mechanical Engineering
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—