Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Univerzální fyzikální model přední nápravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APR23229" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PR23229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Univerzální fyzikální model přední nápravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U osobních automobilů se lze setkat s hlukovým projevem, který souvisí s vůlemi v oblasti diferenciálu převodovky. Experimenty na reálném vozidle s sebou nesou řadu problémů, především hluk pozadí (pohonného agregátu, výfuku apod.) převyšuje hladinu hluku sledovaného objektu, což znemožňuje použití standardních měřících postupů. Je nutné oddělené měření mimo vozidlo s jiným zdrojem buzení než je spalovací motor. Funkční vzor simuluje úplnou zástavbu předního kola vozu Škoda Fabia. Diferenciál s upevněnou poloosou je instalován na otočném rameni, kterým svisle pohybuje excentr a simuluje tak budící vibrace hnací jednotky.

  • Název v anglickém jazyce

    Universal physical model of the front wheel axle

  • Popis výsledku anglicky

    There could be undiserable noise effects at operation of the passenger car, which are related to clearances in differential and gear-box. The experiments on the real car are full of troubles. Especially noise of background (driving aggregate, exhaustionetc.) overpowers noise level of the monitored object. Therefore standard measurement methods are unusable. The measurement separated outside the vehicle with alternative excitation source (not combustion engine) is necessary. The functional sample simulates whole Škoda Fabia front wheel axle assembly. The differential with half-axle is mounted on rotary support. Support is driven by cam in vertical direction which simulates vibration from driving aggregate.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Suspenzor

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Max. frekvence: 200 Hz Max. amplituda: 0.5 mm

  • Ekonomické parametry

    Náklady na stavbu modelu: 10 000,-Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    ÚK-odbor konstruování strojů

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem