Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanice pro měření dynamické tuhosti pneumatiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR23832" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR23832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanice pro měření dynamické tuhosti pneumatiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při počítačových simulacích funkce podvozků motorových vozidel je nezbytné přesně znát pružící i tlumící vlastnosti simulovaných pneumatik. Tyto údaje je možné získávat pouze experimentálně. Stanice vznikla adaptací testeru tlumičů Gillop a umožňuje dynamická měření bez valení, v rozsahu deformačního zdvihu do 90mm. Siloměr HBM U2AD1 snímá kontaktní sílu pneumatiky, indukčnostní čidlo SD2 její deformaci. Výšková poloha siloměru je stavitelná ve velkém rozsahu s krokem 12,5 mm. Opěrná plocha umožňuje simulovat různé typy kontaktních povrchů. Sběr a vyhodnocení dat z obou snímačů zajišťuje měřící systém DEWE-2010. Software, který zpracovává naměřená data, byl vytvořen v programovém prostředí LabView 6. Program umožňuje on-line monitoring měřených dat.

  • Název v anglickém jazyce

    Test rig for tyre dynamic stiffness measuring

  • Popis výsledku anglicky

    Computer simulations of the car chassis function require accurate values of compliance and damping parameters of simulated tyres. However such parameters could be obtained only in experimental way. The introduced test rig is conversion of Gillop damper tester and enables dynamic measurements without rolling with maximum operational stroke 90 mm. The contact force is measured by HBM U2AD1 load cell and SD2 inductive sensor measures the deformation of the tyre. Vertical height of the load cell is widely adjustable with 12,5 mm step. Supporting area enables simulation of different types of contact surfaces. Data acquisition and evaluation is performed by DEWE-2010 analyzer. The software for measured data processing is developed in LabView 6 and on-line data monitoring is possible as well.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Gumma

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Max. zástavná výška: 1400 mm Max. deformační síla: 20 kN Max. deformace: 90 mm Max. zkušební kmitočet: 16 Hz

  • Ekonomické parametry

    Náklady na výrobu prototypové sady: 10000,-Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    ÚK-odbor konstruování strojů

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem