Simulátor mechanického systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR23833" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR23833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulátor mechanického systému
Popis výsledku v původním jazyce
U osobních automobilů se lze setkat s hlukovým projevem, který souvisí s vůlemi v oblasti diferenciálu převodovky. Experimenty na reálném vozidle s sebou nesou řadu problémů, především hluk pozadí (pohonného agregátu, výfuku apod.) převyšuje hladinu hluku sledovaného objektu, což znemožňuje použití standardních měřících postupů. Funkční vzorek umožňuje laboratorně simulovat chování kluzných uložení diferenciálu v různých podmínkách mazání a mechanické uvolněnosti. Diferenciál vozu Škoda Fabia v experimentální převodovce DiBox je doplněn nepřímým řemenovým převodem a elektromotorem. Sady výměnných unášených hřídelí dovolují simulovat různé rozměrové parametry uložení. Otáčky klece i unášené hřídele jsou měřeny induktivním snímačem IABSF10POP, radiální kmitání hřídele je sledováno ve dvou osách indukčními čidly Schenck IN-081.
Název v anglickém jazyce
Mechanical system simulation device
Popis výsledku anglicky
In passenger car, there is a noise phenomenon, which is related to clearances in automotive differential. The experiments with real vehicle are connected with particular problems. The noise of a background (engine-gearbox assembly, exhaust system etc.) exceeded the level of the noise of the examined object and therefore standard measuring methods could not be used. A working sample enables simulation of differential sleeve bearing under various lubrication and mechanical looseness conditions. The real Skoda Fabia differential assembly is mounted into experimental gearbox DiBox and it is driven by electromotor through V-belt. Different dimension parameters of the differential bearing are simulated by set of replaceable drift shafts. A speed of differential case and drifted shaft are measured by inductive sensor IABSF10POP and radial oscillation is measured in two axis by eddy-current sensors Schenck IN-081.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Klap1
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Příkon motoru: 0.5 kW Max. otáčky: 1000 RPM
Ekonomické parametry
Náklady na výrobu prototypové sady: 15000,-Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚK-odbor konstruování strojů
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—