Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulátor mechanického systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR23833" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR23833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulátor mechanického systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U osobních automobilů se lze setkat s hlukovým projevem, který souvisí s vůlemi v oblasti diferenciálu převodovky. Experimenty na reálném vozidle s sebou nesou řadu problémů, především hluk pozadí (pohonného agregátu, výfuku apod.) převyšuje hladinu hluku sledovaného objektu, což znemožňuje použití standardních měřících postupů. Funkční vzorek umožňuje laboratorně simulovat chování kluzných uložení diferenciálu v různých podmínkách mazání a mechanické uvolněnosti. Diferenciál vozu Škoda Fabia v experimentální převodovce DiBox je doplněn nepřímým řemenovým převodem a elektromotorem. Sady výměnných unášených hřídelí dovolují simulovat různé rozměrové parametry uložení. Otáčky klece i unášené hřídele jsou měřeny induktivním snímačem IABSF10POP, radiální kmitání hřídele je sledováno ve dvou osách indukčními čidly Schenck IN-081.

  • Název v anglickém jazyce

    Mechanical system simulation device

  • Popis výsledku anglicky

    In passenger car, there is a noise phenomenon, which is related to clearances in automotive differential. The experiments with real vehicle are connected with particular problems. The noise of a background (engine-gearbox assembly, exhaust system etc.) exceeded the level of the noise of the examined object and therefore standard measuring methods could not be used. A working sample enables simulation of differential sleeve bearing under various lubrication and mechanical looseness conditions. The real Skoda Fabia differential assembly is mounted into experimental gearbox DiBox and it is driven by electromotor through V-belt. Different dimension parameters of the differential bearing are simulated by set of replaceable drift shafts. A speed of differential case and drifted shaft are measured by inductive sensor IABSF10POP and radial oscillation is measured in two axis by eddy-current sensors Schenck IN-081.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Klap1

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Příkon motoru: 0.5 kW Max. otáčky: 1000 RPM

  • Ekonomické parametry

    Náklady na výrobu prototypové sady: 15000,-Kč

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    ÚK-odbor konstruování strojů

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem