Virtuální motor - nástroj pro řešení otázek hluku a vibrací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APU81221" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PU81221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Engine - A Tool For Noise And Vibration Solution
Popis výsledku v původním jazyce
Paper presents a complex computational model of a powertrain - virtual engine and a validation of this model. Virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The main contribution is the fact that all models, that are cranktrain, valvetrain, gear timing mechanism and fuel injection pump are solved simultaneously, using a complex computational model. Synchronous solutions can have a fundamental effect on results of powertrain dynamics solutions. Additionally, it might help to understand influences among powertrain parts. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on Diesel in-line six-cylinder engine.
Název v anglickém jazyce
Virtual Engine - A Tool For Noise And Vibration Solution
Popis výsledku anglicky
Paper presents a complex computational model of a powertrain - virtual engine and a validation of this model. Virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The main contribution is the fact that all models, that are cranktrain, valvetrain, gear timing mechanism and fuel injection pump are solved simultaneously, using a complex computational model. Synchronous solutions can have a fundamental effect on results of powertrain dynamics solutions. Additionally, it might help to understand influences among powertrain parts. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on Diesel in-line six-cylinder engine.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—