Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výpočtové metody v úvodních fázích vývoje pohonné jednotky

Popis výsledku

Článek popisuje výpočtové metody v úvodních fázích vývoje pohonné jednotky.

Klíčová slova

c

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Methods in Early Stages of Powertrain Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents computational and experimental approaches to a powertrain development. A complex computational model of a powertrain - a virtual engine is a powerful tool for a solution of structural, thermal and fatigue problems. The virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The paper includes also a description of fast algorithm for a hydrodynamic solution of a slide bearing incorporating pin tilting influences. The main contribution is the fact that all models namely those of a cranktrain, a valvetrain, a gear timing mechanism and a fuel injection pump can be solved simultaneously, using a complex computational model. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on a Diesel in-line six-cylinder engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Methods in Early Stages of Powertrain Development

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents computational and experimental approaches to a powertrain development. A complex computational model of a powertrain - a virtual engine is a powerful tool for a solution of structural, thermal and fatigue problems. The virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The paper includes also a description of fast algorithm for a hydrodynamic solution of a slide bearing incorporating pin tilting influences. The main contribution is the fact that all models namely those of a cranktrain, a valvetrain, a gear timing mechanism and a fuel injection pump can be solved simultaneously, using a complex computational model. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on a Diesel in-line six-cylinder engine.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-940961-36-5

  • Počet stran knihy

    10

  • Název nakladatele

    Otto-von-Guericke Universitat Magdeburg

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS knihy

Základní informace

Druh výsledku

B - Odborná kniha

B

CEP

JT - Pohon, motory a paliva

Rok uplatnění

2009