Výpočtové metody v úvodních fázích vývoje pohonné jednotky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APU82075" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PU82075 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Methods in Early Stages of Powertrain Development
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents computational and experimental approaches to a powertrain development. A complex computational model of a powertrain - a virtual engine is a powerful tool for a solution of structural, thermal and fatigue problems. The virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The paper includes also a description of fast algorithm for a hydrodynamic solution of a slide bearing incorporating pin tilting influences. The main contribution is the fact that all models namely those of a cranktrain, a valvetrain, a gear timing mechanism and a fuel injection pump can be solved simultaneously, using a complex computational model. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on a Diesel in-line six-cylinder engine.
Název v anglickém jazyce
Computational Methods in Early Stages of Powertrain Development
Popis výsledku anglicky
The paper presents computational and experimental approaches to a powertrain development. A complex computational model of a powertrain - a virtual engine is a powerful tool for a solution of structural, thermal and fatigue problems. The virtual engine results have to give answers to different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The paper includes also a description of fast algorithm for a hydrodynamic solution of a slide bearing incorporating pin tilting influences. The main contribution is the fact that all models namely those of a cranktrain, a valvetrain, a gear timing mechanism and a fuel injection pump can be solved simultaneously, using a complex computational model. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual engine results are validated by measurements on a Diesel in-line six-cylinder engine.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-3-940961-36-5
Počet stran knihy
10
Název nakladatele
Otto-von-Guericke Universitat Magdeburg
Místo vydání
Nitra
Kód UT WoS knihy
—