Virtual Engine - A Tool for a Powertrain Dynamic Solution
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU93481" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU93481 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Engine - A Tool for a Powertrain Dynamic Solution
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents computational and experimental approaches to a powertrain vibration analysis. A complex computational model of a powertrain - a virtual engine is a powerful tool for a solution of structural, thermal and fatigue problems. The virtual engine results should answer different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The paper also includes a description of fast algorithm for a hydrodynamic solution of a slide bearing incorporating pin tilting influences. The main contribution is the fact that all models, that is those of a cranktrain, a valvetrain, a gear timing mechanism and a fuel injection pump are solved simultaneously, using a complex computational model. Synchronous solutions can havea fundamental effect on results of powertrain dynamics solutions. Additionally, it might help to understand influences among powertrain parts. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual en
Název v anglickém jazyce
Virtual Engine - A Tool for a Powertrain Dynamic Solution
Popis výsledku anglicky
The paper presents computational and experimental approaches to a powertrain vibration analysis. A complex computational model of a powertrain - a virtual engine is a powerful tool for a solution of structural, thermal and fatigue problems. The virtual engine results should answer different questions, mainly those concerning the area of noise, vibrations and component fatigues. The paper also includes a description of fast algorithm for a hydrodynamic solution of a slide bearing incorporating pin tilting influences. The main contribution is the fact that all models, that is those of a cranktrain, a valvetrain, a gear timing mechanism and a fuel injection pump are solved simultaneously, using a complex computational model. Synchronous solutions can havea fundamental effect on results of powertrain dynamics solutions. Additionally, it might help to understand influences among powertrain parts. The virtual engine is assembled as well as numerically solved in Multi Body System. Virtual en
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F09%2F1225" target="_blank" >GA101/09/1225: Interakce pružných těles prostřednictvím tenkých vrstev viskoelastické kapaliny</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
STROJNISKI VESTNIK-JOURNAL OF MECHANICAL ENGINEERING
ISSN
0039-2480
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
57
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
621
Strana od-do
611-621
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—